نیمی از کارکنان کادر پزشکی بریتانیا دچار استرس و ضربه روانی شده‌اند

مشکلات روانی ناشی از اپیدمی کرونا موجب شده که ۲۵ درصد کارکنان کادر پزشکی تغییر مشاغلشان را مد نظر قرار دهند

نتایج یک نظرخواهی که از طرف سایت «یو گاو» برای اتاق فکر موسوم به «پژوهش سیاست های عمومی» (آی پی پی آر) انجام شده، نشان می دهد موارد استرس و افسردگی روانی درمیان کارکنان نظام درمان عمومی بریتانیا افزایش یافته است. 

بر مبنای این تحقیقات، اپیدمی ویروس کرونا «پیامدی بسیار شدید» بر سلامت روان کادر پزشکی، کارکنان آژانس های درمانی، پزشکان عمومی و دندانپزشکان داشته است. 

این نظرخواهی همچنین نشان می دهد که موارد اضطراب و درماندگی شغلی بسیار بالاتر از معمول است. پنجاه درصد از ۹۹۶ کارمند کادر پزشکی که در این نظرخواهی شرکت کرده اند گفته اند از آغاز شیوع کووید ۱۹ در بریتانیا به سلامت روانشان لطمه خورده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تحقیق حاکی از آن است که استرس به ویژه به کارکنان جوان تر و زنان لطمه زده است. هفتاد و یک درصد آن ها گفته اند سلامت روانی اشان رو به زوال است. 

کمی کمتر از نیمی از شرکت کنندگان در این نظرخواهی می گویند به خاطر کمبود تجهیزات حفاظت شخصی برای کارکنان نظام درمان عمومی، نگران سلامتی خانواده هایشان هستند.

کمتر از یک سوم کادر پزشکی بریتانیا معتقدند دولت برای مراقبت از سلامت روانی شان اقدام لازم و کافی به عمل آورده و ۴۳ درصدشان گفته اند این اقدامات بسیارمحدود بوده است. 

مشکلات روانی ناشی از اپیدمی کرونا موجب شده که ۲۵ درصد کارکنان کادر پزشکی تغییر مشاغلشان را مد نظر قرار دهند. 

کریس توماس، مولف گزارش «آی پی پی آر» می گوید: «قهرمانان ما در کادر پزشکی برای گذر کشور از این بحران فداکاری های چشمگیری می کنند.»

« بسیار مهم است که دولت اجازه ندهد تلاش های آن ها تبدیل به «حمله بریگاد سواره» مدرن شود. (توضیح: حمله بریگاد سواره یک اقدام نظامی بریتانیا در سال ۱۸۵۴ علیه نیروهای روسیه در کریمه بود که به وضع فجیعی شکست خورد). این گزارش از وزرای کابینه می خواهد در این بحران ملی از خدمات وسیع کارکنان نظام درمان عمومی بریتانیا قدردانی کند.

این گزارش خواستار آن شده که معادل ده درصد حقوق ماهیانه کادر پزشکی به عنوان «پاداش کووید ۱۹» به آن ها اعطاء شده و اقدامات بیشتری برای حفظ سلامت روان آن ها درنظر گرفته شود. 

این گزارش می افزاید: «به دنبال جنگ جهانی اول، برنامه «مسکن برای قهرمانان»، و پس از جنگ جهانی دوم طرح «گهواره تا گور» نظام درمان عمومی به اجرا درآمد. حال وقت آن است که دولت برنامه ای تحت عنوان "مراقبت برای مراقبین" به اجرا بگذارد.»

دکتر اما واکس، معاون اداره آموزش کالج سلطنتی پزشکان بریتانیا می گوید: «فرد فرد اعضای کادر درمان به تنهایی و از راه های خود از عهده اپیدمی کووید ۱۹ بر می آیند و به مراقبت از بیماران ادامه می دهند. بسیاری از آن ها از تجربیاتشان آسیب دیده اند.» 

زعفران کُردری، معاون اداره تدارکات نظام درمان عمومی بریتانیا، که نماینده بنیادهای بیمارستان ها در انگلستان (بخشی از بریتانیا) است نیز می گوید: «این گزارش به وضوح پیامدهای متفاوت و واقعی اپیدمی ویرانگر کووید ۱۹ را بر زندگی کادر پزشکی و در سطحی گسترده تر، عموم مردم نشان می دهد.»

«جای نگرانی بسیار است که ۷۰ درصد کادر پزشکی إحساس می کنند دولت به اندازه کافی برای حفاظت از آن ها و آزمایش کرونا به رویشان اقدام نکرده است. در عین حال این سطح نارضایتی از نبود حمایت های روانی به ویژه برای پرستاران و ماماها، نگران کننده است.»

سخنگوی نظام درمان عمومی انگلستان گفت: «کارکنان این نهاد در حال حاضر با بزرگترین چالش در نسل های گذشته مقابله می کنند، بنابراین حمایت بیشتر از جمله کمک های روانی در میان بخش های مختلف نظام درمانی از طریق خدمات پیامکی، اینترنتی و تلفنی، هم مورد نیاز و هم فراهم است.» 

بیشتر از جهان