دو سوم رای‌دهندگان آمریکایی خواهان رای‌گیری از طریق پست هستند

ترامپ می‌گوید، رای‌گیری از طریق پست راه را برای تقلب در انتخابات باز می‌گذارد

یک نظرسنجی جدید حاکی از آن است که دوسوم رای‌دهندگان در ایالات متحده خواهان آن هستند که رای‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر از طریق پست انجام شود.

نتایج این نظرسنجی با نظر دونالد ترامپ رئیس جمهور و رهبران حزب جمهوریخواه، که مصرانه می‌گویند، رای‌گیری از طریق پست، راه را برای تقلب در انتخابات باز می گذارد، در تضاد است. 

این نظرسنجی که به ابتکار نشریه «وال استریت جورنال» انجام شده، نظرمردم را در مورد تغییر قوانین انتخابات برای برای دادن رای از طریق پست عادی، جویا شده است. از کسانی که پاسخ منفی داده‌اند، سئوال شده که «با توجه به این که ویروس کرونا ممکن است همچنان در پائیز امسال واگیر داشته باشد، آیا خواهان تغییر قانون در مورد نحوه دادن رای هستید یا خیر.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مجموع، ۶۷ درصد کسانی که در این نظرخواهی شرکت کرده‌اند گفته‌اند با توجه به شرایط جاری، از تغییر قانونی که به تمام شهروندان آمریکا اجازه بدهد از طریق پست آرای خود را ارسال کنند، حمایت می‌کنند.

برخی ایالات از جمله کلرادو، هاوایی، اورگون، یوتا و نیویورک هم اکنون آرای خود را با پست ارسال کرده‌اند، اما مقامات این ایالات هشدار داده‌اند که ایالاتی که قصد دارند به سیستم انتخابات پستی بپیوندند با مشکلات بسیاری رو به رو خواهند شد، زیرا همه چیز از دستگاه‌های توزیع آراء گرفته تا تصمیم گیری در مورد هزینه پست باید ظرف تنها چند ماه تکمیل شده باشد.  

برخی از نمایندگان ایالت ماساچوست که در آن مردم همواره در حوزه‌های رای‌گیری حاضر می‌شدند، خواهان تغییر نحوه اخذ رای شده‌اند. برخی از آنها به هرج و مرجی اشاره کرده‌اند که اخیرا در انتخابات مقدماتی «ویسکونسین» رخ داد که در جریان آن رای‌دهندگان به رغم مقررات قرنطینه ساعتها در حوزه‌های رای گیری صف بسته بودند. موارد متعدد ابتلا به ویروس کرونا، اکنون به این انتخابات مرتبط دانسته شده است.

کسانی که با انتخابات از طریق پست مخالفند، عمدتا اعضای حزب جمهوریخواه‌ هستند که می‌گویند «دروکنندگان آراء» (اشاره به متقلبین انتخاباتی) می‌توانند از سیستم اخذ رای از طریق پست سوء استفاده کرده، از جمله از هویت مردگان یا کسانی که نقل مکان کرده، اما آدرس جدیدشان را ثبت نکرده‌اند به نفع خود استفاده کنند.

انتقادکنندگان از سیستم اخذ آراء از طریق پست، با استناد به مشکلات بالقوه تقلب در انتخابات، «قوانین ثبت هویت رای دهنده» را توجیه می‌کنند، اما هرچند نمونه‌هایی حاکی از تقلب در کلیه روندها و روش‌های انتخاباتی است،اما هیچگونه مدرکی وجود ندارد که این مسئله فراگیر باشد.

دونالد ترامپ که دستور تحقیق در مورد اتهام تقلب در انتخابات سال ۲۰۱۶ را صادر کرد، اخیرا در توئیتی ضمن اظهار انزجار از سیستم اخذ رای از طریق پست خاطرنشان کرد که انتظار دارد حزب خودش به دلیل منافعی که دارد بر سر راه او بایستد. تحقیقات در مورد انتخابات سال ۲۰۱۶ ، هیچگونه شاهدی بر وجود تقلب در آراء پیدا نکرد.

آقای ترامپ در توئیتش نوشت: «جمهوریخواهان باید علیه سیستم اخذ رای ایالات از طریق پست بشدت مبارزه کنند. دموکرات‌‌ها در این مورد سر و صدای بسیاری برپا کرده‌اند. این فرصت بسیاری برای تقلب در انتخابات فراهم می‌کند و هردلیلی داشته باشد به نفع جمهوریخواهان نیست.»

همانطور که یک گزارشگر در کنفرانس خبری کاخ سفید اشاره کرد، شخص آقای ترامپ از طریق پست رای می‌دهد. او از رئیس جمهور پرسید چگونه این عمل را با اظهاراتش وفق می دهد، و او در پاسخ گفت:«بخاطر اینکه می‌توانم.»

© The Independent