پدری لحظه تولد فرزندش را از طریق نرم‌افزار زوم تماشا کرد

مارتی گندلمن از روی مبل خانه شاهد زایمان همسرش بود

این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا، زایمان مادران به دور از همراهانشان صورت می‌گیرد (عکس آرشیوی)- Philippe HUGUEN / AFP

پدری که به علت مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی از حضور در بیمارستان محروم شده بود، از تجربه خود درباره تماشای لحظه تولد اولین فرزند خود از طریق نرم‌افزار «زوم» سخن گفته است. 

مارتی گندلمن ۳۴ ساله، اهل نیوجرسی، روز ۲۷ مارس، در حالی که روی مبلی در خانه‌اش نشسته بود، لحظه زایمان همسرش استفنی را از راه دور تماشا کرد و شاهد لحظه تولد جیک پسر اول خود شد. 

به گفته این زوج آمریکایی که با نشریه مترو مصاحبه کرده‌اند، استفنی قرار بود در تاریخ ۲۷ مارس، یک هفته قبل از مهلت مقرر زایمان، برای القا به بیمارستان برود. اما چهار روز زودتر یعنی ۲۳ مارس، بیمارستان ماونت سینای در شهر نیویورک اعلام کرد که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، حضور همسران در اتاق وضع حمل را ممنوع کرده است. 

مارتی گفت که با شنیدن خبر این تصمیم بیمارستان، «در ابتدا خیلی خیلی ناراحت شدم»، اما استفنی و او به محض اطلاع از گزینه تماشای مجازی وضع حمل، تصمیم گرفتند از آن استقبال کردند. 

مارتی گفته است که عدم حضور فیزیکی در کنار همسرش و این که قادر به بوسیدن پسرش هنگام تولد نبوده است، «سخت بود»، اما حس تماشای تولد او از طریق زوم «مثل بودن با آنها در اتاق بود.»‌

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنچه این تجربه را برای مارتی آسان‌تر کرد، دیدن شمار پزشکانی بود که هنگام وضع حمل به همسرش کمک می‌کردند: «وقتی از طریق زوم دیدم که این همه پزشک به او کمک می‌کنند، مطمئن شدم که جای امنی است. وقتی مادر و نوزاد را هر دو با هم سالم دیدم، انگار دنیا را به من دادند و صادقانه بگویم، تماشای آن مانند بودن در اتاق با آنها بود. واقعا حیف شد که ان لحظه نتوانستم دست استفنی را در دست بگیرم. اما با وجود قرنطینه، همه چیز خوب پیش رفت و عالی بود. »‌

اما او روز بعد وقتی برای آوردن مادر و نوزاد از بیمارستان به آنجا رفت، «حس فوق العاده‌ای» داشت. 

به گفته مارتی، آنها پس از رسیدن به خانه از بیمارستان، خود را قرنطینه کردند. 

استفنی نیز با اشاره به این که وضع حملش «فوق العاده»‌ نبوده، تایید کرد که کادر بیمارستان کار را خوب پیش بردند. 

 استفنی که مالک یک فروشگاه جواهر فروشی است، درباره تجربه خود از وضع حمل بدون حضور همسرش، گفت: «‌آن لحظه حس می‌کردم که دوربین، خود مارتی است و من آن را به عنوان دوربین نمی‌دیدم. واقعا هیچ فرقی برایم نداشت. همین که می‌دانستم آنجاست، برایم آرامش‌بخش بود.» 

به گفته مسئولان بیمارستان مانت ساینا، تصمیم‌گیری درباره ممنوعیت حضور همسران و ملاقات‌کنندگان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا «کار ساده ای» نبوده است. 

لوسیا لی، سخنگوی بیمارستان، در بیانیه‌ای که در نشریه نیویورک تایمز منتشر شده است، گفت: «ما این تصمیم با به آسانی نگرفته‌ایم، چرا که در دوران بی‌سابقه‌ای به سر می‌بریم و باید اقدامات بی‌سابقه‌ای را برای حمایت از بیماران، خانواده‌های آنها و نوزادان در دستور کار قرار دهیم. »‌

علاوه بر ممنوعیت ملاقات‌کنندگان، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها همچنین از بیمارستان‌ها خواسته است تا نوزادان را از مادران مبتلا به کووید۱۹ موقتا جدا کنند. 

طبق آمار جدید، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در نیوجرسی ۹۲ هزار و ۳۸۷ نفر و تعداد مبتلایان در نیویورک، ۱۳۹ هزار و ۳۸۵ نفر است.

© The Independent

بیشتر از زندگی