«نئونازی‌ها» علیه سازمان بهداشت جهانی و بنیاد گیتس

گروه‌های نئونازی ایمیل و رمزعبور کارکنان سازمان بهداشت جهانی را منتشر کرده‌‌اند

تدروس ادهانوم رئیس سازمان بهداشت جهانی - Fabrice COFFRINI / AFP

گروهای نئونازی حدود ۲۵ هزار آدرس ایمیل و رمز عبور (پسورد) اعضای سازمان بهداشت جهانی، بنیاد گیتس و دیگر نهادهایی را که با شیوع کووید ۱۹ مبارزه می کنند، منتشر کرده اند.

گروه اطلاعاتی موسوم به «سایت» که فعالیت راستگرایان افراطی و نیز گروه های تروریستی اسلامی را دنبال می کند می گوید اطلاعات مربوط به این نهادها در روزهای یکشنبه و دوشنبه منتشر شده است.

«سایت» می افزاید این اطلاعات سپس برای هک کردن حساب ها و ارعاب صاحبانشان توسط راستگرایان افراطی مورد استفاده قرار می گیرد.

ریتا کَتز، رئیس موسسه «سایت» به نشریه واشنگتن پست گفت: «نئونازی ها و سفیدپوستان نژادپرست از این فهرست سوءاستفاده کرده و آنرا به سرعت در سایت هایشان منتشر کردند.» 

«راستگرایان افراطی ضمن به اشتراک گذاشتن نظریه های توطئه و دسیسه در مورد اپیدمی کرونا، خواستار آن شده اند که از این اطلاعات به عنوان ابزار ارعاب استفاده شود.»

«انتشار اطلاعات ایمیل این افراد بخشی دیگر از فعالیت های چند ماه گذشته گروه های راست گرای افراطی برای تسلیحاتی کردن اپیدمی کووید ۱۹ است (توضیح: سوءاستفاده از اپیدمی به عنوان سلاحی برای پیشبرد اهداف افراط گرایانه).»

در میان اطلاعات منتشر شده، بیش از ۹۰۰۰ آدرس ایمیل و رمز عبور کارکنان انستیتوهای بهداشت ملی آمریکا و ۶۸۰۰ مورد اطلاعات مشابه در مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (آمریکا)، ۵۱۲۰ مورد اطلاعات در بانک جهانی و ۲۷۳۲ مورد در سازمان بهداشت جهانی وجود دارد.  

دیگر آدرس های ایمیل و رمز عبور هک شده، متعلق به کارکنان بنیاد گیتس، بنیانگذار مایکروسافت است که اخیرا مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار به مبارزه علیه کووید ۱۹ اختصاص داد.

این اطلاعات ابتدا در سایت «۴ چَن» و پس از آن در توئیتر و کانال های پیام گیر افراطی ها و تلگرام  به اشتراک گذاشته شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نشریه واشنگتن پست می گوید این اطلاعات به منظور انتشار اخبار جعلی در مورد مرتبط کردن اپیدمی کرونا به ویروس ایدز مورد استفاده قرار گرفته است.

گروه های راستگرای افراطی هم اکنون با انتشار اخبار جعلی و طرح تئوری های توطئه (از طرف رهبران و دست اندکاران) درمورد اپیدمی کرونا، ایجاد نفاق کرده و مردم را تشویق کرده اند علیه مقررات قرنطینه دست به اعتراض بزنند.

© The Independent

بیشتر از جهان