هشدار محققان فرانسوی درباره موج دوم کرونا پس از پایان قرنطینه

رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرده که روند کاهش محدودیت‌ها از ۱۱ ماه مه آغاز خواهد شد

در فرانسه، بیش از ۱۵۵ هزار نفر به کووید- ۱۹ مبتلا شده‌اند - Martin BUREAU / AFP

سه موسسه تحقیقاتی پیشرو در فرانسه، نسبت به وقوع موج دوم اپیدمی کرونا پس از لغو تدابیر قرنطینه در ماه آینده، هشدار دادند. 

دانشمندان سه موسسه پاستور، اینسرم و سی ان آر اس، با محاسبه نرخ سرایت ویروس، می‌گویند تا زمان شروع کاهش محدودیت‌ها در تاریخ ۱۱ مه ۶ درصد جمعیت فرانسه به این بیماری مبتلا خواهند بود. 

انسیتو پاستور در وب سایت خود گفته: « اگر تمام تدابیر فعلی لغو شوند، این سطح از مصونیت به مراتب پایین‌تر از سطح ضروری برای ممانعت از موج دوم است.» 

برای ممانعت از اپیدمی بزرگ دیگری، ایمنی جمعی مورد نیاز، حدود ۷۰ درصد جمعیت خواهد بود، به این معنا که « پس از یازده مه، باید به تلاش‌های چشمگیری ادامه داد تا از تجدید این اپیدمی جلوگیری شود.»

در فرانسه، بیش از ۱۵۵ هزار نفر به کووید- ۱۹ مبتلا شده‌اند و ۲۰ هزار و ۷۹۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقررات سخت‌گیرانه قرنطینه در فرانسه که در تاریخ ۱۷ مارس گذشته وضع شده به نظر تاثیر مثبتی داشته و موجب شده تا شمار بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه در هفته گذشته کاهش یابد. 

تحقیقات نشان می‌دهد که قرنطینه، میزان سرایت این ویروس مهلک را ۸۴ درصد کاهش داده و به طور متوسط شمار مبتلایان از ۳.۳ به ۰.۵ کاهش یافته است. 

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه هفته گذشته اعلام کرد که روند کاهش محدودیت‌ها از ۱۱ ماه آینده میلادی با بازگشایی مدارس و بعضی کسب و کارها آغاز خواهد شد. 

تجمعات اجتماعی و فعالیت‌های تفریحی در فرانسه همچنان تا دست کم اواسط ماه جولای ممنوع خواهد بود، به این معنا که تمام کافی‌شاپ‌ها، سینما‌ها و جاذبه‌های گردشگری تا مدت نامعلومی بسته خواهند ماند. 

او گفت: «امید وجود دارد، اما در این نبرد هیچ چیز قطعی نیست. ما باید با تمام قوا جلوی گسترش ویروس را بگیریم.»‌

موج دوم ویروس کرونا، کشورهای دیگری را نیز که طرح برداشتن تدابیر قرنطینه را در سر دارند تهدید می‌کند، از جمله آمریکا که بالاترین موراد ابتلا در جهان را تا کنون ثبت کرده است. 

رابرت ردفیلد مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، روز سه شنبه گفته اپیدمی کشور ممکن است زمستان آینده در صورت تلفیق با اپیدمی آنفلوآنزا به مراتب بدتر شود. 

© The Independent

بیشتر از جهان