پیام شاهزاده رضا پهلوی درباره بحران کرونا در ایران

«نگران جان هزاران زندانی سیاسی و عادی در زندان‌های آلوده و ناپاک در کشور هستم»

- ولیعهد پیشین ایران می‌گوید.  تصمیم بر انجام و چگونگی مبارزات مدنی در کشورمان ایران، بر عهده مدیران میدانی بوده و خواهد بود-  EVA HAMBACH / AFP

با ادامه بحران کرونا در ایران، شاهزاده رضا پهلوی، ولیعهد پیشین ایران، در پیامی خطاب به مردم حمایت و پشتیبانی خود را از مردم ایران اعلام کرده است. 

شاهزاده رضا پهلوی در پیام خود با اشاره به بی‌کفایتی مقامات جمهوری اسلامی ایران در مدیریت بحران کرونا، نوشته است که «تنها در رژیم‌های خودکامه مانند رژیم تبهکار در ایران است که جان انسانها، بی‌ارزش است و قربانی هدف‌های ایدئولوژیک و سیاست‌های استبدادی می‌شود». 

ولیعهد پیشین ایران در پیام خود نوشته است که « رهبر بی‌کفایت و طماع رژیم که روی صدها میلیارد دلار دارایی‌های ملت ایران نشسته، حاضر نیست در این روزهای سخت، دست‌کم بخشی از ثروت ملی ایران را به کارگران و دستفروشان و کسبه‌ای که بیکار شده‌اند، باز گرداند». 

به نوشته آقای پهلوی ، رهبر جمهوری اسلامی ایران « کشور و ملتی ثروتمند را به انزوا و فلاکت کشانده، با همراهی رییس دولت دست‌نشانده‌اش، از یک‌سو، به دریوزگی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی رفته‌اند و از آنان پی‌درپی طلب کمک می‌کنند، و از سوی دیگر، ادعا می‌کنند که از کمک‌های خارجی بی‌نیازند و می‌توانند به آمریکا و اروپا یاری دهند». 

شاهزاده رضا پهلو ی با اشاره به پنهان‌کاری‌های مقامات جمهوری اسلامی در ارائه آمار دقیق از قربانیان و مبتلایان به ویروس همه‌گیر کرونا نوشته است «حتی گزارش‌های رسمی نیز نشان می‌دهد که با وجود پنهان‌کاری و عدم شفافیت، شمار جان‌باختگان در ایران هم‌چنان در صدر کشورهای منطقه و همسایگان ما قرار دارد». 

شاهزاده رضا پهلوی در بخش دیگری از پیام خود ضمن ابراز همدردی با مردم ایران، نوشته است که «همیشه تاکید کرده‌ام که سلامت و هشیار بودن در برابر خطرها، باید اولویت اصلی مبارزان باشد. تصمیم بر انجام و چگونگی مبارزات مدنی در کشورمان ایران، بر عهده مدیران میدانی بوده و خواهد بود تا با درایت و هوشمندی، کارِ خطیرِ پیکارِ به دور از خشونت را مدیریت کنند». 

شاهزاده رضا پهلوی به تمجید از خدمات کادرهای درمانی و پزشکی ایران پرداخته و نوشته است که «فداکاری کادرهای پزشکی بیمارستانها که چون سربازانی جان-بر-کف، و با امکانات اندک، شبانه‌روز در نجات جان عزیز هم‌وطنان مبتلا به کرونا می‌کوشند و جان خویش را فدای رسالت پزشکی‌شان می‌کنند، در تاریخ کشورمان جاودانه خواهد شد». 

ولیعهد پیشین ایران هم‌چنین نسبت به وضعیت محبوسان در زندان‌های ایران نیز ابراز نگرانی کرده است و نوشته است: « من هم‌چنین نگران جان هزاران زندانی سیاسی و عادی در زندان‌های آلوده و ناپاک در گوشه و کنار کشور هستم که با خطر ابتلا به بیماری و مرگِ احتمالی دست به گریبانند». 

شاهزاده رضا پهلوی در پایان پیام خود خطاب به مردم ایران با اشاره به شرایط نابسامان کنونی که میلیونها نفر را از کار بیکار و از درآمد اندک خود نیز محروم کرده است، می‌نویسد: «بر همه‌ی مبارزان و ایرانیان نیکوکار و انسان‌دوست است که بر همیاری خود بیفزایند و به هر شیوه شرافتمندانه به کمک و یاری هم‌میهنان نیازمند بشتابند». 

بیشتر از