سنگرهای لوکس زیرزمینی، پناهگاهی امن برای ثروتمندان در دوران کرونا

ثروتمندان آمریکایی راهی سنگرهای خصوصی و املاک لوکس در نیوزیلند شده‌اند

در سال ۲۰۱۸، نیوزیلند محدودیت‌هایی را بر خارجیانی اعمال کرد که می‌خواستند در این کشور خانه بخرند - PIXABAY

ثروتمندان آمریکایی راهی سنگرهای خصوصی و چندین میلیون دلاری در سرتاسر جهان و املاک لوکس در نیوزیلند شده‌اند، تا در کنار دیگر افراد طبقه ثروتمند و میلیاردرهای دیگر در انتظار رفع همه‌گیری ویروس کرونا باشند. 

با رسیدن شمار موارد مرگ به بیش از ۵۰ هزار نفر در ایالات متحده، ثروتمندان آمریکایی امیدوارند که در مقابل این بحران جهانی، در پناهگاه‌های زیرزمینی لوکسی پناه بگیرند که در آمادگی برای پایان جهان، دارای تمامی امکانات پیشرفته زندگی، از تخت‌های پیشرفته و مجهز به دستگاه تنفسی مخصوص بیمارستان‌ها و اتاق‌های امن و پر از ذخیره مواد خوراکی برای چندین سال گرفته، تا سینما و باشگاه ورزشی هستند. 

به نوشته بلومبرگ، سازنده‌های سنگرهای زیرزمینی شاهد افزایش تقاضا برای این پناهگاه‌ها در نیوزیلند بوده‌اند و دلالان املاک لوکس ده‌ها درخواست از آمریکایی‌های ثروتمند و مدیران «سیلیکون‌ولی» دریافت کرده‌اند که درمورد املاک و مستغلات در این کشور تحقیق می‌کردند. 

ویوس می‌گوید یک سنگر ۳۰۰ نفره را در ساوت آیلند احداث کرده است، و شرکت «رایزینگ اس بانکرز» نیز ده سنگر را طی چند سال اخیر در سرتاسر نیوزیلند احداث کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گری لینچ، مدیر شرکت رایزینگ اس که در تگزاس مستقر است، به لس‌آنجلس تایمز گفت که از ماه مارس تاکنون تلفنش مدام زنگ می‌خورد. 

این پناهگاه‌ها تقریبا ۱۱ میلیون دلار قیمت دارند و دارای تجهیزاتی چون حمام‌های لوکس، اتاق بازی، سالن تیراندازی و حتی تخت‌های جراحی هستند. 

به گزارش بلومبرگ، شرکت ویوس که پناهگاه‌هایی را از ایالات ایندیانا گرفته تا آلمان ساخته است، می‌گوید که این شرکت ۲۴ خانواده را به یک پناهگاه پنج هزار نفره در داکوتای جنوبی منتقل کرده است که در یک «پایگاه نظامی سابق با مساحتی تقریبا سه چهارم مساحت منهتن ساخته شده است. 

به گزارش تایمز، تجهیزات تهویه هوا «هوا را مکیده و ذرات مضر مانند باکتری و غبار اتمی را جدا می‌سازد، و برای ۱۵ نفر هوای پاک تهیه می‌کند.» این سنگرهای زیرزمینی همچنین تونل‌های فرار، درهای مخفی، شیشه‌های ضدگلوله و «کانال‌های اسپری فلفل» برای مقابله با مهاجمان دارند. 

به گزارش بلومبرگ، میهای دینولسکیو، مدیر سابق استارت‌آپ کریپتوکارنسی، ماه گذشته و قبل از آن که ایالات متحده به دلیل انتشار ویروس کرونا مرزهای خود را به روی مسافران خارجی ببندد، از آمریکا به نیوزیلند پرواز کرد. 

او می‌گوید، قبل از تعطیلی با ۱۰ سرمایه‌گذار و کارشناس «سیلیکون‌ولی» که می‌خواستند به نیوزیلند بروند، در تماس بوده است. 

در سال ۲۰۱۸، نیوزیلند محدودیت‌هایی را بر خارجیانی اعمال کرد که می‌خواستند در این کشور خانه بخرند. با این حال، فهرست آمریکایی‌های ثروتمند دارای املاک میلیارد دلاری در آن کشور طولانی است، از جمله جولیان رابرتسون میلیاردر و سرمایه‌گذار، و پیتر تیل، شریک بنیانگذار پی‌پل و سرمایه‌گذار اطلاعات و نظارت در «سیلیکون‌ولی»، که در نیوزیلند دو خانه دارد. 

نیوزیلند در مراحل ابتدایی همه‌گیری ویروس کرونا از شهروندانش خواست تا خود را قرنطینه کنند و به گفته مسئولان و کارشناسان بهداشت و سلامت، این اقدام به کند شدن انتشار کووید-۱۹ کمک چشمگیری کرده است. در این کشور چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفری، شمار بهبودیافتگان از مبتلایان (حدود ۱۵۰۰ نفر) بالاتر است و شمار موارد مرگ ۱۳ نفر اعلام شده است. 

© The Independent

بیشتر از زندگی