هشدار درباره موج دوم اپیدمی «سخت‌تر» در زمستان

رابرت ردفیلد از احتمال همزمانی موج دوم کرونا با شیوع آنفولانزا خبر داد

رابرت ردفیلد در کنفرانس خبری در کاخ سفید-ALEX WONG / Getty Images via AFP

رابرت ردفیلد، مدیر «مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌» می‌گوید، در صورت وقوع موج دوم ویروس کرونا در اواخر سال جاری، مدیریت آن به مراتب دشوارتر از موج اول خواهد بود. 

او در گفت و گو با واشنگتن پست گفت: «‌ احتمال ان وجود دارد که حمله ویروس کرونا به کشور زمستان آینده در واقع سختتر از چیزی باشد که ما حالا شاهد آن هستیم. و هرگاه این موضوع را به دیگران می‌گویم آنها روی برمی‌گردانند و متوجه منظورم نمی‌شوند.»

مدیر سی دی سی گفته در صورت وقوع موج دوم اپیدمی که با آنفلوآنزای زمستانی همزمان خواهد بود، خدمات درمانی آمریکا به مراتب بیشتر اشباع شده و قادر به مدیریت اوضاع نخواهد بود. 

در حالی که ویروس عالمگیر در بسیاری از ایالت های بحران زده کشور به اوج خود رسیده ، بیمارستان ها با کمبود شدید منابع و شمار بالای بیماران بدحال دست و پنجه نرم می کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کمبود دستگاه های تنفسی، کیت های تست و تجهیزات محافظت شخصی ، سرویس های بهداشتی را نه فقط در آمریکا بلکه در اکثر کشورهای بحران زده این بیماری عالمگیر تحت فشار بسیار زیادی قرار داده است.

آقای ردفیلد همچنین تاکید کرد که وقوع فشرده  و همزمان دو اپیدمی تنفسی در زمستان اجتناب ناپذیر است و مدیریت بحران سلامت را «دشوارتر»‌ خواهد کرد. 

او گفت: « ما شاهد شیوع آنفوآنزا و اپیدمی ویروس کرونا به طور همزمان خواهیم بود.»

آقای ردفیلد به نشریه واشنگتن پست گفته اگر ویروس جدید کرونا و آنفلوآنزا، با اپیدمی اولیه  ویروس همزمان می شد، « شرایط از نظر ظرفیت‌های بهداشتی خیلی، خیلی، خیلی زیاد سخت‌تر می شد. » 

این مقام بهداشتی گفته دولت باید ظرفیت تست ویروس را افزایش دهد تا به شکل موثری از اپیدمی جدی بعدی پیشگیری و همزمان باید بر اهمیت فاصله اجتماعی تاکید کند. 

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز،  بیش از ۸۱۵ هزار نفر در آمریکا به کووید- ۱۹ مبتلا شده اند و تاکنون بیش از ۴۴ هزار نفر جان باخته اند. 

© The Independent

بیشتر از جهان