نوواک جوکوویچ می‌گوید «با واکسن زدن مخالف است»

مخالفت این قهرمان تنیس با واکسن زدن شاید مانع برگشتن‌اش به مسابقات شود

 نوواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس مردان جهان- REUTERS/Andrew Innerarity/File Photo 

نوواک جوکوویچ گفته است که مخالفت وی با واکسن زدن ممکن است بعد از برطرف شدن همه‌گیری کرونا،  مانع برگشتن وی به عرصه مسابقات تنیس ‌شود.

جامعه علمی اعلام کرده است که تولید واکسن کرونا دست کم یک سال زمان می‌برد. با این حال، از همه تنیس‌بازان خواسته‌ شده است که وقتی بالاخره می‌خواهند بازی‌های فصل را از سر بگیرند، واکسن بزنند.  

اما چنین برنامه‌ای باعث می‌شود جوکوویچ، نفر اول تنیس جهان، بر سر دوراهی قرار گیرد.

جوکوویچ روز یکشنبه در گفت‌وگوی زنده فیسبوکی با چندین ورزشکار هم‌وطن صربستانی‌اش گفت: «شخصاً با واکسن زدن مخالفم و دلم نمی‌خواهد کسی مجبورم کند برای این که بتوانم سفر کنم، واکسن بزنم.»

«اما اگر واکسن زدن اجباری شود، چه می‌شود؟ آن‌وقت باید تصمیم بگیرم.»

«من در این مورد نگرش خودم را دارم. نمی‌دانم، شاید در برهه‌ای این دیدگاه‌ها تغییر کند.»

«یعنی بر فرض اگر قرار باشد مسابقات این فصل در ماه ژوئیه، اوت یا سپتامبر آغاز شود (که البته بعید به نظر می‌رسد)، درک می‌کنم که واکسن زدن بلافاصله پس از اتمام قرنطینه، سفت و‌سخت اجباری شود. البته هنوز که واکسنی در کار نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آملی مورسمو، قهرمان پیشین جهان، ماه گذشته گفت تا وقتی که بازیکنان واکسن نزده‌اند، نباید مسابقات تنیس از سر گرفته شود. او توییت کرد: «چه بازیکنان لیگ‌های بین‌المللی از هر جای جهان، چه مدیران و تماشاچیان، و چه افرادی از چهار گوشه دنیا که در کار برگزاری این رویدادها هستند: تا واکسن نزده‌ایم، تنیس بی تنیس.»

به علت شیوع کووید ۱۹ دنیای تنیس نیز مانند سایر رشته‌های ورزشی به محاق هرج و مرج رفته است.  

مدیران تا کنون همه مسابقات را تا سیزدهم ماه ژوئیه به تأخیر انداخته‌اند.

برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم، مسابقات ویمبلدون لغو شده است. مسابقات تنیس ازاد فرانسه نیز چهار ماه، یعنی تا اواخر ماه سپتامبر، به تعویق افتاده است.

© The Independent

بیشتر از ورزش