به خاطر کرونا در روز تولد ملکه بریتانیا توپ شلیک نمی‌شود

طبق سنت در زادروز ملکه ۲۱ توپ شلیک می‌شود

الیزابت دوم، ملکه بریتانیا در روز ۲۱ آوریل ۹۴ ساله می شود- TOBY MELVILLE / POOL / AFP

امسال مراسم سنتی زاد روز ملکه بریتانیا برخلاف سالهای گذشته که با شلیک توپ جشن گرفته می شد، بهخاطر بحران ویروس کرونا، اجرا نمی شود.

الیزابت دوم، ملکه بریتانیا در روز ۲۱ آوریل ۹۴ ساله می شود.

سنت بر این بوده که زاد روز ملکه با ۲۱ تیر توپ جشن گرفته شود.

اما گفته می شود امسال ملکه با توجه به پیامد شیوع کووید ۱۹ در سراسر جهان، این سنت را لغو کرده است.

یک منبع کاخ باکینگهام به ایندیپندنت گفت ملکه نمی خواهد به افتخار تولدش مراسم شلیک توپ برگزار شود و فکر می کند در جو کنونی این اقدامی نامناسب است.

این نخستین بار در تاریخ ۶۸ ساله سلطنت ملکه الیزابت است که زاد روز او با شلیک توپ همراه نخواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت دفاع بریتانیا در بیانیهای که به ایندیپندنت فرستاده تایید کرده که «پیرو مشاوره با دست اندرکاران، با توجه به محدودیت های ناشی از کووید ۱۹، شلیک توپ از کلیه برنامه های بزرگداشت (تولد ملکه) حذف شده است.» 

در این بیانیه افزوده شده: «اراده (ملکه) تا یک ماه آینده – ۱۸ ماه مه – بقوت خود باقی خواهد ماند و پس از آن مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت.»

علاوه بر این که مراسم زاد روز ملکه به هیچ گونه خاصی جشن گرفته نخواهد شد، گفته می شود هرگونه تماس میان ملکه و خاندان سلطنتی کاملا خصوصی خواهد بود.

روز ۲۷ مارس کاخ باکینگهام با انتشار یک بیانیه اعلام کرد: «پیرو توصیه دولت، موافقت شده که مراسم رژه تولد ملکه که به "جمع رنگ" نیز شناخته می شود، طبق سنت برگزار نشود.»

در ادامه این بیانیه گفته شد که «تعدادی گزینه دیگر (برای مراسم زادروز ملکه) مطابق با توصیه های موجود، در دست بررسی است.»

در این میان، سوفی، کنتس وِسِکس، همسر جوانترین فرزند ملکه، در بیمارستان محله اش در اقدامات امدادی که برای تولید و توزیع بسته های مواد غذایی و أقلام دیگر در جریان است، شرکت کرده است.

حساب رسمی اینستاگرام خاندان سلطنتی بریتانیا تصویر کنتس را نشان می دهد که در حال کمک به فراهم کردن بستههای غذایی در بیمارستان «رویال فِرملی پارک» در ناحیه «ساری» است.

شاهزاده خانم سوفیای سوئد هم به عنوان دستیار در یکی از بیمارستان های کشور مشغول به کار شده است. 

او به دنبال یک دوره آموزشی سه روزه در دانشگاه «سوفیاهِمِت کالج» که ریاست افتخاری آن را برعهده دارد، در خط مقدم کارکنان بیمارستان به کار مشغول شده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی