کرونا در نیویورک؛ مرگ و میر روزانه بار دیگر کاهش یافت

فرماندار نیویورک از کم شدن نیاز بیماران به دستگاه کمک تنفسی خبر داد

فرماندار نیویورک روز شنبه از کاهش مرگ و میر روزانه، بستری شدن‌ها و نیاز بیماران کرونایی به دستگاه کمک تنفسی در این ایالت خبر داد.

اندرو کومو در نشست خبری گفت که «روز جمعه ۵۴۰ تن در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که ۵۰۴ تن از آن‌ها در بیمارستان و ۳۶ نفرشان در خانه‌های سالمندان بودند». 

این رقم نسبت به روز پنجشنبه که ۶۳۰ مورد فوت ثبت شده‌ بود، کاهش داشته است. این سومین بار در یک هفته گذشته است که میزان مرگ و میر روزانه نسبت به روز قبل از خود پایین می‌آید.

آقای کومو همچنین از کاهش بستری شدن‌ها خبر داد و گفت که این رقم از ۱۸ هزار مورد در دوران اوج، به کمتر از ۱۷ هزار مورد رسیده است. در عین حال، به گفته وی شمار افرادی که به دستگاه کمک تنفسی نیاز دارند، نیز کاهش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این‌حال، فرماندار نیویورک خاطرنشان کرد که همچنان وضعیت نگران کننده است و در توضیح گفت که روز جمعه حدود دو هزار مورد ابتلای جدید به ثبت رسیده است.

ایالت نیویورک همچنان مرکز اصلی شیوع کرونا در آمریکا به شمار می‌رود.

در حال حاضر حدود ۲۳۷ هزار نفر در این ایالت به کرونا مبتلا هستند، و بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ تن نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در شرایط فعلی محدودیت‌های عبور و مرور همچنان حداقل تا ۱۵‌ام ماه مه برقرار است. در این ایالت از مردم خواسته شده است که تا حد امکان خانه‌هاشان را ترک نکنند، از دیگران در فضای عمومی تا دو متر فاصله بگیرند، و اگر فاصله‌شان به کمتر از این میزان رسید، بینی و دهانشان را با پارچه‌ یا ماسک بپوشانند.

هم اکنون در ایالات متحده بیش از ۷۰۷ هزار مورد ابتلا (۰.۲ درصد از کل جمعیت این کشور) به ثبت رسیده است که بیشترین رقم ثبت شده در یک کشور است. البته با احتساب سرانه ابتلا، بیشترین میزان ابتلا در جهان به اسپانیا تعلق دارد که ۰.۴ درصد کل جمعیت آن کشور را شامل می‌شود.

در حال حاضر در سرتاسر جهان حدود دو میلیون و ۲۷۵ مورد ابتلا به کرونا به ثبت رسیده است و شمار کل جانباختگان نیز بیش از ۱۵۶ هزار نفر گزارش شده است.