امدادگران جعلی در یورکشایر جنوبی مادران را هدف قرار می‌دهند

آن‌ها از مادران می‌خواهند عکس شیردادن به نوزادشان را برایشان بفرستند

زنی در ژنو با تماس ویدیویی، تصویر نوزادش را به مادربزرگ فرزند نشان می‌دهد، ۱۴ آوریل- REUTERS/Denis Balibouse

پلیس یورکشایر جنوبی هشدار داده است که امدادگران قلابی سازمان خدمات ملی بهداشت با برخی از مادران تماس گرفته‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند تا در ازای ارائه محصولاتی مثل مایع ضدعفونی‌کننده دست، آن‌ها نیز عکس دادن شیر مادر به نوزادشان را برایشان بفرستند. 

پلیس تاکید کرده است که این مادران نباید برای آن‌ها چنین عکس‌هایی بفرستند.

این افراد در پیام‌هایی که با برنامک‌های مختلف برای زنانی که تازه مادر شده‌اند می‌فرستند، ادعا می‌کنند که از امدادگران ارشد واحد نوزادان شهر شفیلد هستند.

آن‌ها وعده می‌دهند که اگر این زنان تصاویری از با پستان شیر دادن به نوزاد خود برای آن‌ها بفرستند، کالاهایی مثل مایع ضدعفونی‌کننده دست، شیرخشک و مواد غذایی دریافت می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مادران زیادی با بیمارستان آموزشی شفیلد تماس گرفته‌اند و دریافت چنین پیام‌هایی را گزارش داده‌اند و پلیس طی همکاری تنگاتنگ با این بیمارستان، به فریبکارانه بودن آن پیام‌ها پی برده است.

پلیس یورکشایر جنوبی که در حال تحقیق راجع به این تماس‌ها است، با صدور بیانیه‌ای گفت که اوایل این هفته مردی ۲۷ ساله را مورد بازجویی قرار داده‌اند که متهم به برقرارسازی تماس‌های مزاحمت‌آمیز و نقض قانون پیش‌گیری از آسیب جنسی است.

این مرد تا قرار بازجویی بعدی آزاد شده است و تحقیقات در این مورد ادامه دارد.

پلیس می‌گوید: «ماموران پلیس منتظر کسب اطلاعات از کسانی هستند که چنین تماس‌هایی با آن‌ها گرفته شده است و هنوز به پلیس یا بیمارستان خبر نداده‌اند.»

© The Independent

بیشتر از جهان