بوریس جانسون دوران نقاهت خود را در اقامتگاه ییلاقی «چکرز» می‌گذراند

نخست‌وزیر بریتانیا روی بهبودی خود متمرکز شده و هنوز کار نمی‌کند

 اقامتگاه ییلاقی نخست وزیر بریتانیا در چکرز- REUTERS/Eddie Keogh

دفتر نخست‌وزیری بریتانیا می‌گوید، بوریس جانسون پس از ترک بیمارستان سینت توماس در هفته گذشته، همچنان پس از ابتلا به کووید-۱۹ دوره نقاهت را طی کرده و کار نمی‌کند.

داونینگ استریت (مقر نخست‌وزیری) اعلام کرده که آقای جانسون در اقامتگاه ییلاقی نخست‌وزیر در «چکرز» است و اسناد دولتی را که معمولا (به نشانه محرمانه بودن) در یک جعبه قرمز رنگ در اختیار نخست‌وزیر گذاشته می‌شود، دریافت نمی‌کند، اما روز پنجشنبه با دومینیک راب صحبت کرده است.

آقای جانسون به دنبال ابتلا به کووید-۱۹ در اواخر ماه مارس و درمان در بخش مراقبت ویژه بیمارستان سینت توماس در مرکز لندن، روز یکشنبه بیمارستان را ترک کرد.

آقای راب، وزیر اول کابینه و وزیر خارجه بریتانیا در غیاب آقای جانسون وظیفه اداره امور کشور را برعهده گرفته است. او روز گذشته اعلام کرد که قرنطینه سراسری در بریتانیا برای سه هفته دیگر به قوت خود باقی خواهد ماند.

آقای راب هشدار داد که «اگر دستورات دولت در مورد حفظ فاصله اجتماعی پیش ازموقع، لغو شود، ممکن است موج دیگری از عفونت سر بلند کند، اما تاکید کرد که برای خروج از شرایط کنونی جای امیدواری وجود دارد.»

روز جمعه سخنگوی رسمی نخست‌وزیر با به روز کردن خبر وضع مزاجی او گفت: «او در چکرز دوره نقاهت خود را می‌گذراند و به امور دولتی رسیدگی نمی‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این سخنگو در پاسخ به این که آیا آقای جانسون از هنگام ترک بیمارستان با جایگزینش، دومینیک راب صحبت کرده یا نه، گفت:«نخست‌وزیر روز گذشته با وزیر اول کابینه صحبت کرده است. او به روی جعبه قرمز کار نمی‌کند (توضیح: پرونده های دولتی در بریتانیا به طور سنتی در یک جعبه قرمز در اختیار نخست وزیر گذاشته می‌شود). او روی بهبود (از عوارض کرونا) تمرکز کرده و کار نمی‌کند.»

نخست‌وزیر در یک پیام ضبط شده پس از ترک بیمارستان سینت توماس گفت که سازمان بهداشت عمومی بریتانیا «بی تردید جانم را نجات داد». او با ذکر نام، از دو پرستارش قدردانی کرد که به گفته او «در ساعاتی که میان مرگ و زندگی بودم» درکنارش بوده‌اند. 

آقای جانسون گفت:«دلیل اینکه بدنم شروع به گرفتن اکسیژن کرد این بود که در هر ثانیه‌ای از شب آن‌ها (دو پرستارش) مراقبم بودند، فکر می‌کردند و درمان های لازم را انجام می‌دادند.

او همچنین از مردم بریتانیا قدردانی کرد که به گفته او به توصیه دولت برای ماندن در خانه و عدم انتشار ویروس عمل کرده و «یک سپر انسانی» به دور سازمان بهداشت عمومی کشیده‌اند.

روز پنجشنبه، ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا، نیز در یک تماس تلفنی با کِری سیمونز، نامزد آقای جانسون برای او و نخست‌وزیر آرزوی سلامتی کرد.

خانم سیمونز که در «چِکِرز» همراه آقای جانسون است، در تابستان امسال نخستین کودکشان را به دنیا خواهد آورد. خانم سیمونز هم در اوایل ماه جاری علائمی حاکی از ابتلا به ویروس کرونا نشان داد اما تحت آزمایش قرار نگرفت. 

کاخ سفید واشنگتن می‌گوید: «خانم ترامپ تایید کرده ایالات متحده در مبارزه برای شکست ویروس عالم‌گیر کرونا در کنار بریتانیا ایستاده است.»

او همچنین «اظهار خوشبینی کرده که آمریکا و بریتانیا از این مرحله دشوار خواهند گذشت و از آن قدرتمندتر از گذشته خارج خواهند شد.»

© The Independent

بیشتر از جهان