بحران کرونا؛ برگزاری بازی‌های لیگ فوتبال انگلیس پشت درهای بسته

لیگ فوتبال انگلیس تایید کرد بازی‌های این فصل پشت درهای بسته ادامه خواهند یافت

تمام بازی‌های لیگ‌های قهرمانی، رده اول و رده دوم قرار است به صورت زنده در تلویزیون یا فضای مجازی پخش شود، چرا که لیگ فوتبال انگلیس تایید کرد بازی‌های این فصل پشت درهای بسته ادامه خواهند یافت.

ریک پری، رئیس لیگ فوتبال انگلیس در نامه‌ای سرگشاده به طرفداران تایید کرد با توجه به عدم قطعیت وضعیت بحران ویروس کرونا و بعد از آن، هنوز هیچ تاریخی برای بازگشت مجدد فوتبال در سراسر کشور تعیین نشده است. دولت هم روز پنجشنبه اعلام کرد وضعیت قرنطینه و تعطیلی اجباری حداقل تا سه هفته دیگر و تا ۷ می تمدید می‌شود.

آقای پری تایید کرد وقتی بالاخره بازی‌ها از سر گرفته شوند، همه هواداران نمی‌توانند به تماشای بازی‌های لیگ بروند؛ یعنی بسیاری از افرادی که بلیط‌های خود را برای فصل جاری خریده و علاقه وافری به استادیوم رفتن دارند نخواهند توانست اکثر بازی‌های باقی‌مانده فصل، اگر نه تمام آنها را، از نزدیک شاهد باشند.

برای پر کردن جای خالی تماشاگران در ورزشگاه نیز، لیگ فوتبال انگلیس بعد از مذاکره با شرکای پخش و توزیع بازی‌ها از جمله آی‌فالو (iFollow) و سرویس‌های فیلمبرداری و پخش بازی باشگاه‌ها، تعهد کرده است تمام بازی‌ها را در سراسر لیگ‌های خود برای تماشا از خانه در دسترس قرار دهد. چنین کاری در عرصه نظر، باعث خواهد شد فوتبال بتواند زودتر به زمین بازی برگردد، تا آنکه اگر شروع بازی‌ها منوط به شرکت هزاران تماشاچی می‌شد.

ایندیپندنت به نامه‌ای دست یافته که از طرف لیگ فوتبال انگلیس به تمام باشگاه‌های عضو فرستاده شده و به آنها توصیه کرده است که اگر قوانین قرنطینه اجباری ماه آینده کنار گذاشته شد، بازیکنان خود را از ۱۶ ماه مه به زمین تمرین باز گردانند، اگرچه هنوز تاریخ دقیقی برای از سرگرفتن مجدد بازی‌ها رسما اعلام نشده است. به باشگاه‌ها گفته شده برای بازگشت به زمین بازی «در مدت زمانی کوتاه» آماده باشند.

آقای پری گفت: «اگر بخواهم درباره تحلیل وضعیت جاری با شما صادق باشم باید بگویم زمانی که امکان ورود تماشاچیان به ورزشگاه و تماشای از نزدیک بازی‌ها فراهم شود، واقعا نامشخص است. با این وجود لطفا خیال‌تان راحت باشد به محض این که بتوانیم و امنیت و سلامت شما تضمین شود، در ورزشگاه‌ها را به روی شما خواهیم گشود. تاثیر شما در تجربه روز بازی و جوی که در ورزشگاه‌های بالا و پایین کشور می‌سازید امری است که هیچ‌وقت نمی‌توان اهمیت آن را نادیده گرفت. متاسفانه امروز نمی‌توانم به شما بگویم فوتبال کی به زمین بازی بازخواهد گشت ولی وقتی هم که بازگشت آن ممکن شود بازی‌ها احتمالا بدون تماشاچی برگزار خواهند شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ادامه داد: «اگرچه متاسفانه ما از امکان حضور صدها هزار تماشاچی در سراسر بازی‌های لیگ فوتبال انگلیس در هر هفته محروم هستیم، اما تمام سعی خود را خواهیم کرد تا بازی‌های فوتبال را به محض شروع مجدد به صورت زنده به خانه‌های شما بیاوریم. برنامه‌هایی در این زمینه در حال مذاکره و چکش‌کاری است تا تمام بازی‌ها از طریق شرکای پخش و توزیع بازی‌ها از جمله آی‌فالو و سرویس‌های فیلمبرداری و پخش بازی باشگاه‌ها، به صورت زنده پخش شود. به محض آنکه مطلع شویم کی می‌شود بازی‌ها را از سر گرفت، شما را نیز باخبر خواهیم ساخت.»

این خبر تکمیل می‌شود.. 

بیشتر از ورزش