کاهش مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در نیویورک

فرماندار نیویورک گفت که شرایط رفت و آمد شهر تا ۱۵ ماه مه به شکل فعلی باقی می ماند

فرماندار نیویورک روز پنجشنبه اعلام کرد که شمار مرگ و میر روزانه در اثر ابتلا به کرونا در نیویورک به پایین‌ترین حد خود در یک هفته گذشته رسیده است. وی همچنین تاکید کرد میزان بستری شدن نیز افت داشته است.

اندرو کوئومو در نشست خبری روزانه خود گفت که روز چهارشنبه ۶۰۶ تن در اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند که نسبت به روزهای گذشته کاهش داشته است. در شش روز منتهی به سه‌شنبه، میانگین مرگ و میر ناشی از کرونا در نیویورک ۷۵۳ تن بوده است.

آقای کوئومو همچنین اضافه کرد که میزان بستری شدن نیز در سرتاسر ایالت کاهش یافته و از ۱۸ هزار مورد بستری به ۱۷ هزار مورد رسیده است.

فرماندار نیویورک خاطرنشان کرد که بستری کردن بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه هم افت داشته و توضیح داد که این خبر خوبی است، چرا که «حدودا ۸۰ درصد» کسانی که به مرحله استفاده از دستگاه کمک تنفسی و انتوباسیون (لوله‌گذاری برای تنفس) می‌رسند، جان خود را از دست می‌دهند.

اندرو کوئومو توضیح داد که فعلا تصمیم بر این است که شرایط رفت و آمد شهر تا ۱۵ ماه مه، یعنی یک ماه دیگر، به شکل فعلی باقی بماند. در حال حاضر کسب و کارهای غیر ضروری بسته هستند و کارکنان کارهای غیرضروری از منزل کار می‌کنند. همچنین از روز گذشته اعلام شد که کسانی که در فضای عمومی در فاصله کمتر از دو متری دیگران قرار می‌گیرند، باید بینی و دهانشان را با ماسک یا پارچه بپوشانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، شمار مبتلایان به کرونا در ایالات متحده به بیش از ۶۴۰ هزار نفر رسیده است و بیش از ۳۱ هزار تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در حال حاضر شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از هر کشور دیگری بالاتر است. بعد از آمریکا اسپانیا با حدود ۱۸۳ هزار و ایتالیا با حدود ۱۶۵ هزار مبتلا در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

ایالت نیویورک همچنان مرکز اصلی شیوع کرونا در آمریکا به حساب می‌آید. 

طبق آمار فرمانداری نیویورک، در حال حاضر حدود ۲۱۴ هزار نفر در نیویورک به کرونا مبتلا هستند و بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این آمار حدود ۶۰ درصد درگذشتگان مرد و ۴۰ درصدشان زن هستند. 

همچنین از لحاظ دسته‌بندی نژادی نیز ۶۰ درصد درگذشتگان در این ایالت سفید، ۱۷ درصد سیاه‌، ۱۴ درصد لاتین و ۴ درصد آسیایی هستند.

شهر نیویورک با حدود ۸ هزار و ۵۰۰ مورد فوت، بیشترین آمار ابتلا و مرگ را در این ایالت به خود اختصاص داده است. در نیویورک بیشتر افراد فوت شده (۳۴ درصد) لاتین تبار هستند. سیاه‌ پوستان ۲۸ درصد، سفید پوستان ۲۷ درصد و آسیایی‌ها نیز ۷ درصد از کل درگذشتگان را تشکیل می‌دهند.

از لحاظ سنی نیز بیشتر میزان مرگ و میر در ایالت نیویورک در میان افراد بین ۷۰ تا بیش از ۹۰ سال گزارش شده است که شامل بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ تن می‌شود.

در میان افراد بین ۳۰ تا ۶۹ سال نیز بیش از ۴ هزار مورد و در میان افراد زیر ۳۰ سال نیز ۵۶ مورد مرگ ثبت شده است.