محمود شهریاری، قربانی جدید انتقاد از مدیریت بحران کرونا

مجری پرسابقه تلویزیون ایران به دلیل انتقاد از مدیریت بحران کرونا بازداشت شد

محمود شهریاری مجری سابق تلویزیون جمهوری اسلامی ایران- عکس از رکنا 

امروز خبرگزاری‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران از دستگیری محمود شهریاری، مجری سابق تلویزیون جمهوری اسلامی، خبر دادند. به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان، «اخبار منتشر شده در خصوص بازداشت محمود شهریاری صحت دارد. شهریاری روز گذشته با حکم قضایی بازداشت شده است.»

علت بازداشت این مجری قدیمی، «انتشار اخبار کذب در موضوع شیوع ویروس کرونا» عنوان شده است.

محمود شهریاری پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران، از طریق حساب اینستاگرامی خود بارها و بارها انتقادهایی جدی نسبت به مدیریت بحران از سوی مقامات مسئول در نظام مطرح کرد. حالا او نیز به سرنوشت دیگرانی دچار شده است که پیش از این و با شروع بحران کرونا در ایران، به طرق گوناگون انتقادهای خود را نسبت به مسئولان مربوطه ابراز داشتند و هر یک به گونه‌ای، طعم بازداشت یا بازجویی را چشیدند؛ از برخی ورزشکاران گرفته تا کاربران عادی و بی‌نام و نشان. 

شهریاری در اینستاگرام خود نسبت به موضوعاتی چون پنهان‌کاری مقامات در اعلام ورود این ویروس به کشور به دلیل تقارن با مراسم ۲۲ بهمن اشاره کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 مقامات کشور پرسش‌های یکی از مهمانان برنامه تلویزیونی شب سال نو را نیز تاب نیاوردند و امیرحسین رستمی، بازیگر تلویزیون، که پرسش‌هایی درباره چرایی مدیریت غیرشفاف مسئولان در مقابله با کرونا مطرح کرده بود، از برنامه زنده تلویزیونی بیرون شد و چندی بعد ناچار به عذرخواهی از طرح پرسش‌هایش در فضای مجازی شد. 

امنیتی شدن فضای موجود پس از شیوع گسترده بحران کرونا در سطح کشور، باعث شده است تا انتقاد از مدیریت موجود و طرح پرسش‌های انتقادی در باب ماجرای کرونا، ناممکن شود. برخوردهای پلیسی و قهری با کاربران فضای مجازی تحت عنوان «شایعه‌سازان کرونایی» و امثال این، حکایت از تمرکز نیروهای امنیتی در برخورد با هر فضای انتقادی در شرایط کنونی دارد. 

بیشتر از