فاصله‌گذاری اجتماعی ممکن است تا سال ۲۰۲۲ ادامه یابد

محققان اذعان داشتند چنین امری تاثیراتی منفی بر اقتصاد، جامعه و آموزش ایالات متحده خواهد داشت

پژوهشی جدید به دست محققان دانشگاه هاروارد می‌گوید برای مقابله با این بیماری عالم‌گیر ممکن است نیاز باشد رعایت فاصله‌گیری در اجتماع تا سال ۲۰۲۲ ادامه یابد.

دانشمندان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد که تحقیق‌شان روز سه‌شنبه در نشریه ساینس (Science) منتشر شد می‌گویند ممکن است برای چند سال آینده به «فاصله‌گیری متناوب» در اجتماع نیاز باشد.

این تحقیق همزمان با آن منتشر شد که ایالات متحده تنها ظرف روز سه‌شنبه ۲۲۰۰ مورد مرگ حاصل از این ویروس را اعلام کرد که بالاترین میزان مرگ ظرف یک روز در سراسر جهان است. با این اوصاف تعداد کل درگذشتگان این کشور به ۲۸ هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

محققان دانشگاه در یافته‌های خود گفتند: «ممکن است تا سال ۲۰۲۲ به فاصله‌گیری متناوب نیاز باشد مگر آنکه ظرفیت واحدهای مراقبت ویژه به طرز قابل توجهی افزایش یابد یا مداوا یا واکسنی برای این ویروس کشف شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این پژوهش با اشاره به مثال‌های کره جنوبی و سنگاپور معتقد است تمهیدات فاصله‌گیری می‌تواند باعث کاهش فشار بر نظام‌های مراقبتی بهداشتی شود و امکان ردیابی کارآمد افراد در تماس قرار گرفته با ویروس و قرنطینه آنها را فراهم آورد.

محققان اذعان داشتند چنین امری تاثیراتی منفی بر اقتصاد، جامعه و آموزش ایالات متحده خواهد داشت.

این پژوهش افزود حتی بعد از «نابودی ظاهری» این ویروس باید آن را از نزدیک زیر نظر گرفت چون امکان بازگشت آن حتی تا سال ۲۰۲۴ وجود دارد.

سازمان بهداشت جهانی گفته است تعداد موارد مبتلا «قطعا» هنوز به اوج خود نرسیده است در حالی که حدود ۲ میلیون نفر در سراسر دنیا به این ویروس مبتلا شده و بیش از ۱۲۴ هزار نفر در اثر ابتلا جان باخته‌اند.

ایالات متحده شاهد بیشترین آمار مرگ حاصل از ویروس کرونا در مقایسه با سایر کشورها بوده است.

© The Independent

بیشتر از جهان