نام ترامپ روی چک‌های حمایتی برای ویروس کرونا

چک‌های کمک مالی عنوان «رئیس جمهوری دونالد جی ترامپ» را دارد

آمریکایی‌ها یک چک ۱۲۰۰ دلاری دریافت خواهند کرد - NICHOLAS KAMM / AFP

نام دونالد ترامپ بر روی چک‌های ۱۲۰۰ دلاری برای کمک به خاطر بحران ویروس کرونا که قرار است برای میلیون‌ها امریکایی فرستاده شود، چاپ خواهد شد و به گفته مقامات، ممکن است ارسال چک را برای چندین روز به تعویق اندازد.

این تصمیم بی‌سابقه توسط وزارت خزانه‌داری ایالات متحده که در واشنگتن پست گزارش شد، به عنوان تلاشی از جانب رئیس جمهوری دیده می‌شود تا اعتبار این کمک‌های مالی را کاملا و شخصا از آن خود کند.

این خبر، چندی پس از آن که ادعا شده بود آقای ترامپ می‌خواهد امضایش روی چک‌های کاغذی اداره خدمات درآمد داخلی ظاهر شود که معمولا مزین به مهر یک خادم عمومی است، منتشر شده است.

رئیس جمهوری از نظر قانونی مجاز به امضای چنین سندی نیست، به همین خاطر به جای آن، چک‌های کمک مالی برای این بحران، عنوان «رئیس جمهوری دونالد جی ترامپ» را در گوشه سمت چپ خواهد داشت.

واشنگتن پست گزارش کرد از همین رو، «گروهی که با سرعت مشغول کار از خانه و اعمال این تغییر در برنامه‌های نرم‌افزاری (تنظیم و چاپ چک‌ها) هستند، احتمالا شاهد چندین روز تاخیر در صدور اولین دسته از چک‌های کاغذی خواهند بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده انکار کرده است که پرداخت‌های مذکور به تاخیر خواهند افتاد و با صدور بیانیه‌ای تاکید کرده است که این چک‌ها «برنامه‌ریزی شده تا در زمان موعد و طبق برنامه ارسال شوند.»

سخنگوی این وزارتخانه گفت: «در واقع ما انتظار داریم اولین دسته از چک‌ها تا اوایل هفته آینده در صندوق پستی شهروندان باشد که بسیار زودتر از گمانه‌زنی‌های اولیه است.»

پرداخت‌های کمکی که بخشی از بسته ۲.۲ تریلیون دلاری کمک به اقتصاد کشور است و ماه گذشته توسط دونالد ترامپ امضا شد، قرار است تا پنجشنبه برای چاپ فرستاده شود. با این حال، بیشتر امریکاییان پرداخت‌ها را از طریق واریز مستقیم به حساب‌های بانکی خود دریافت خواهند کرد.

این اقدامات پس از آن انجام می‌گیرد که صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد،«قرنطینه عظیم» باعث بیشترین آسیب اقتصادی از زمان رکود اقتصادی عظیم دهه ۱۹۲۰ میلادی خواهد شد.

اما با توجه به این که ایالات متحده تاکنون بیش از ۲۶ هزار مرگ حاصل از کووید-۱۹ گزارش کرده است، اضافه شدن نام ترامپ به این چک‌ها، که از آن زمان توسط شبکه خبری ان‌بی‌سی هم تایید شده است، به انتقادات گسترده‌ای انجامیده است.

دن راتر، خبرگوی سابق شبکه‌های ملی، پرسید: «آیا چک‌های او معمولا برگشت نمی‌خورد؟» و فرانکلین لئونارد، تهیه‌کننده فیلم هم گفت: «باید نام او را روی کفن قربانیان هم بنویسند.»

والتر شاب، دبیر سابق اداره نزاکت اخلاقی دولت ایالات متحده، اظهار داشت: «وقتی همه شاهد مرگ و رنج هم‌وطنان خود هستند، دونالد ترامپ فرصتی جدید را برای تبلیغ خود، و به تبع آن، ستاد انتخاباتی خود برای انتخاب مجدد، پیدا کرده است. شاهد هستید که فساد هم رویاپردازان خود را دارد.»

تد لیو، نماینده مجلس دموکرات، توییت کرد: «خیلی خوشحالم که چک امدادی‌ام به تاخیر افتاده تا اسم دونالد ترامپ روی آن بخورد. آرزویی که هیچ‌کس هرگز ندارد!»

*گزارش‌های تکمیلی از دیگر خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان