منوی غذاهای «ضیافت چهار روزه» سفر ترامپ به ژاپن

چیز‌برگر آمریکایی برای ناهار، استیک برای شام و بستنی‌ای به شکل کوه فوجی برای دسر

چیزبرگر، استیک و بستنی‌ای به شکل کوه فوجی.

به گزارش«ایتِر»، مجله حوزه غذا، این‌ها فقط بخشی از خوردنی‌های غیر معمولی بودند که در جریان «ضیافت چهار روزه» دونالد ترامپ در ژاپن و دیدارش با سران این کشور، روی میزهای غذا چیده شده بودند.

طبق گزارش‌ها، در جریان این سفر رسمی، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن پس از بازی گلف با آقای ترامپ در کلوب «موبارا»، رئیس جمهور آمریکا را به غذای غربی مورد علاقه‌اش، چیزبرگر آمریکایی، مهمان کرد.

آقای ترامپ در جریان سفر پیشین به ژاپن در سال ۲۰۱۷ نیز برگر خورده بود. آن زمان هم پس از بازی گلف در کلوب «کاسومیگاسِکی، به سفارش آقای آبه، از رستوران زنجیره‌ای مشهور «میناتوز برگر شَک» برای آن‌ها برگرهایی آوردند که گوشت آن از آمریکا خریداری شده بود.

دونالد ترامپ در جریان سفرش به ژاپن علاوه بر نگرانی‌های بین‌المللی نظیر تهدید هسته‌ای کره شمالی، در خصوص تجارت با ژاپن، با نخست وزیر این کشور گفت‌و‌گو کرد.

آقای ترامپ در کنار لذت بردن از پذیرایی خوبی که از او شد، اظهاراتی در خصوص کره شمالی مطرح کرد که  واکنش‌هایی را در آمریکا به همراه داشت. او گزارش‌های مشاور امنیت ملی خود در خصوص کره شمالی را به نوعی رد کرد.

مشاور امنیت ملی آقای ترامپ گفته بود که در هفته‌های اخیر کره شمالی در نقض قطعنامه‌های شورای امنیت، چند موشک بالستیک را آزمایش کرده است. پیونگ یانگ می‌گوید این قطعنامه‌ها را نقض نکرده است.

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در جریان کنفرانس خبری مشترک با شینزو آبه،  کیم جونگ اون، رهبر دیکتاتور کره شمالی را «خیلی باهوش» خواند و در همسویی با اظهارات اخیر پیونگ یانگ در مورد آزمایش‌های موشکی گفت: «کسانی که با من کار می‌کنند معتقدند که نقضی صورت گرفته. من قضیه را جور دیگری می‌بینم».

او همچنین در انتقاد از جو بایدن، معاون پیشین رئیس جمهور، با کره شمالی همصدا شد. پیونگ یانگ اخیراً و پس از آنکه آقای بایدن کیم جونگ اون را «مستبد» خواند، گفت که آقای بایدن «احمقی با بهره هوشی پایین» است.

در جریان این سفر، آقای ترامپ و همسرش ملانیا با امپراطور ژاپن، ناروهیتو، و همسرش، ماساکو، شام خوردند. به گزارش «ایتر»، این ضیافت شامل شش پرس از جمله «بیف کنسومه» (نوعی خوراک گوشت)، «توربو آ لا مونییِغ» (سپرماهی با سس)، «کوت دو بوف» (استیک با استخوان) و بستنی‌ به شکل کوه فیجی بود.

دونالد ترامپ و بانوی اول آمریکا همچنین با نخست وزیر ژاپن و همسرش نیز در رستوران مشهوری در منطقه «روپونگی» توکیو، مرغ کبابی، گوشت گاو «واگیو» (نژاد گاو ژاپنی)، سیب‌زمینی پخته و سالاد خوردند.

© The Independent

بیشتر از زندگی