شاهزاده هری دیگر به شکار نمی‌رود

دلیل اصلی این تصمیم مخالفت مگان مارکل با شکار است

شاهزاده هری به همراه همسرش مگان، دوشس ساسکس- AFP

شاهزاده هری، دوک ساسکس بریتانیا، دیگر شکار نمی‌کند چون همسرش ، مگان مارکل،« این کار را دوست ندارد.»

این خبر را دکتر جین گودال، نخستی‌شناس ۸۶ ساله، از دوستان این زوج که در گذشته میهمان آنها در خانه سابق‌شان در فراگمار کاتیج در ویندزور بریتانیا بوده است، اعلام کرده است. 

خانم گودال در گفت‌و‌گو با رادیو تایمز، در پاسخ به این سوال که آیا پرنس هری و برادرش، دوک کمبریج، قهرمانان طبیعت هستند، گفت:‌ «‌بله، با این تفاوت که آنها شکار و شلیک می‌کنند.»

«من فکر می‌کنم هری این کار را متوقف کند، زیرا مگان از شکار حیوانات خوشش نمی‌آید. از این روی، به باور من این امر برای او خاتمه یافته است.» 

دکتر گودل که به خاطر تحقیقاتش در باره شامپانزه‌ها شهرت دارد، در پاسخ به این سؤال که آیا پرنس هری همچنان حامی دفاع از منابع طبیعی و کارهای او باقی می‌ماند یا نه، گفت: «من با او در تماس بوده‌ام، اما دقیقاً نمی‌دانم آینده شغلی او چه خواهد بود. هرچند، فکر می‌کنم در حال حاضر با چالش‌هایی در زندگی روبه‌روست.»

این اولین بار نیست که دکتر گودال بی‌پرده در باره دوست خود هری صحبت می‌کند. 

او هفته گذشته در گفت‌و‌گو با نشریه دیلی میل، از شاهزاده ۳۵ ساله نقل قولی به خاطر آورد. وقتی خانم گودال تابستان گذشته در حالی که آرچی هریسون مانت بتن ویندزور، پسر هری را بغل کرده بود، به هری گفت: «من از آرچی خواستم مثل ملکه دست تکان دهد. تصور می‌کنم باید این کار را یاد بگیرد. »

اما هری در پاسخ گفت: «نه، او به این سبک تربیت نخواهد شد.»

این سخنان دکتر گودال در حالی منتشر شده است که پرنس هری و مگان مارکل در ۳۱ ماه مارس رسما از سمت خود در خانواده سلطنتی بریتانیا کناره‌گیری کردند. 

 این زوج اکنون با پسرشان در کالیفرنیا زندگی می‌کنند و گمان می‌رود که در تدارک راه‌اندازی خیریه جدیدی به نام « آرچ ول» باشند.

© The Independent

بیشتر از زندگی