مرگ ملوان ناو آمریکایی بر اثر ویروس کرونا

در میان کسانی که در این ناو به کرونا مبتلا شدند، نام ناخدای اخراج شده آن هم هست

به گزارش نیروی دریایی آمریکا، از ۹۲ درصد خدمه این کشتی آزمایش کرونا گرفته شده و آزمایش ۶۰۰ ملوان مثبت بوده است- Julio RIVERA / US NAVY / AFP

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای از درگذشت یک ملوان ناو «یو اس اس تئودور روزولت» بر اثر ابتلا به کووید- ۱۹ خبر داد. 

این ملوان نیروی دریایی که روز ۳۰ مارس تست ابتلای او به ویروس کرونا مثبت تشخیص داده شده و در روز نهم آوریل از ناو خارج و به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان دریایی گوام منتقل شد. 

به گزارش نیروی دریایی آمریکا، از ۹۲ درصد خدمه این کشتی آزمایش کرونا گرفته شده و آزمایش ۶۰۰ ملوان مثبت بوده است. 

همزمان، شبکه سی ان ان از انتقال چهار ملوان دیگر به بیمارستان به علت ابتلا به ویروس خبر داده است. 

یک مقام نیروی دریایی به این شبکه گفت: «چهار ملوان دیگر کشتی تئودور روزولت آخر هفته گذشته برای انجام معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شده‌اند که همگی در وضعیت ثبات قرار دارند و هیچ یک در بخش مراقبت‌های ویژه یا زیر دستگاه تنفسی نیستند.»

در میان کسانی که در این کشتی به ویروس کرونا مبتلا شدند، ناخدای اخراج شده آن قرار دارد. 

برت کروزیر، پس از درز یادادشت‌هایش در باره درخواست جدی او از مقام‌های نیروی دریایی آمریکا برای تخلیه فوری خدمه کشتی، از سمت خود برکنار شد. 

در آن یادداشت، آقای کروزیر گفته بود: «تصمیم قاطعانه لازم است» تا اکثر ملوانان و خدمه کشتی تخلیه شوند، چرا که «شیوع بیماری ادامه دارد و در حال شتاب است.» 

او آن یادداشت را زمانی فرستاد که نتیجه آزمایش ملوان فوت شده مثبت اعلام شد. یادداشت او بعداً به نشریه سان فرانسیسکوکرانیکل درز کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای کروزیر در آن یادداشت نوشته بود: «ما در جنگ نیستیم. ملوانان ما نباید جانشان را از دست دهند. اگر همین حالا اقدام نکنیم، در مراقبت درست از بزرگترین سرمایه‌هامان، ملوانان، شکست خورده‌ایم.»‌

در همان حال، توماس مادلی، وزیر موقت نیروی دریایی، گفته بود که آقای کروزیر خارج از عرف و سلسله مراتب اداری عمل کرده است و به جای درمیان گذاشتن نگرانی با مدیران مستقیم خود، نامه را با ایمیلی غیرمحرمانه به فهرستی شامل ۲۰ تا ۳۰ نفر گیرنده، فرستاده است. 

اما موج انتقادها از آقای مادلی به خاطر برکناری کاپیتان کشتی و انتقادهایش از آقای کروزیر بابت نامه او، سرانجام وزیر را به استعفا واداشت. 

در حالی که تحقیقات در باره این پرونده در جریان است، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، جمعه گذشته به شبکه سی بی اس گفت که بازگشت آقای کروزیر به سمت خود گزینه‌ای قابل بررسی است. آقای کروزیر از زمان برکناری از سمتش در ناو یو اس اس تئودور روزولت، در قرنطینه بوده است. 

آقای اسپر همچنین اظهار داشت: «پس از جایگزینی فرمانده (وزیر) نیروی دریایی، سه روز قبل، او و رئیس عملیات دریایی را به دفترم فراخواندم و راهنمایی‌های لازم را به آنها دادم. یکی از چیزهایی که به آنها گفتم، این بود: تا اعلام نتیجه تحقیقات هیچ اقدامی علیه کاپیتان کروزیر انجام نخواهد گرفت. پس از تکمیل تحقیقات باید دید به کدام سو می‌رویم.»‌

او افزود:‌ «بنابراین همه گزینه‌ها روی میز است.»‌

کاپیتان ناو فعلا قرار است به محض پایان دوره قرنطینه، در پایگاه هوایی- دریایی پاسیفیک در سن دیگو خدمت کند. 

نام و مشخصات ملوان فوت شده از ناو یو اس اس تئودور روزولت، تا زمان مطلع شدن خانواده و نزدیکانش، محفوظ باقی می ماند. 

© The Independent

بیشتر از جهان