خانواده کارمندان قربانی کرونا در مترو نیویورک ۵۰۰ هزار دلار دریافت می‌کنند

۵۹ نفر از کارمندان مترو نیویورک تا کنون بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند

سازمان حمل‌و‌نقل شهر نیویورک و اتحادیه کارکنان ترابری، بر سر اعطای مزایا به خانواده‌های کارکنان جان‌باخته بر اثر ویروس کرونا توافق کردند. 

براساس توافقنامه‌ای که  میان «ام‌تی‌ای» با دو اتحادیه کارکنان ترابری محلی ۱۰۰ و نیز اتحادیه کارکنان ترابری آمریکا امضا شده، وعده داده شده که مبلغ ۵۰۰ هزار دلار پول نقد به همسر و بازماندگان فوت شدگان بر اثر بیماری کووید-‌۱۹ اعطا می‌شود. 

این پول به طوری یک‌جا پرداخت می‌شود و به همه کارکنانی که از اول ماه فوریه گذشته مشغول به کار بوده‌اند تعلق می‌گیرد. 

مزایای فوت‌شدگان، همچنین به اعضای چهار اتحادیه دیگر محلی، یعنی اتحادیه‌های محلی ۱۰۰، محلی ۱۰۶، محلی ۲۰۰۱ و نیز ۲۰۵۵ تعلق می‌گیرد. 

تونی یوتانو، رئیس اتحادیه محلی ۱۰۰ گفت: «ما نمی‌توانیم همکاران قهرمانمان را برگردانیم اما می‌توانیم از خانواده‌هایشان حمایت و مراقبت کنیم. ما به مبارزه خود در محله آلبانی برای گرفتن مزایای بیشتر جهت کمک به خانواده‌های بازمانده و گرامیداشت قهرمانانی که با ایثار برای این شهر و ایالت جان باختند ادامه می‌دهیم.»‌

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جان سمیلسون رئیس اتحادیه بین‌المللی کارکنان ترابری، نیز گفته: « اگر کارکنان ترابری نبودند، شهر نیویورک قادر به مبارزه با این ویروس نبود. در نتیجه تلاش آنها، پرستاران، امدادگران و خدمه سرویس غذایی، به خط مقدم نبرد با این اپیدمی در سراسر منطقه متروپولیتن منتقل می‌شوند. مزایای فوت‌شدگان کووید-‌۱۹ به منظور قدردانی از تلاش فوق‌العاده و از خودگذشتگی آنهاست.»

 در روزهای گذشته این بحث جنجالی درگرفته است که آیا سازمان ترابری نیویورک نمی‌توانست اقدامات بیشتری برای حفظ سلامتی کارکنانش انجام دهد؟ چرا که حدود ۲۲۶۹ نفر از کارکنان ام‌تی‌ای به بیماری کووید-‌۱۹ مبتلا شده‌اند و ۵۹ نفر نیز تاکنون به طور غم‌انگیزی جان باخته‌اند. 

کارکنان بخش حمل‌‌‌و‌نقل به طور خاص در معرض خطر ابتلا به ویروس هستند چراکه آنها با عده زیادی از مردم در تماس بوده و معمولا دچار مشکلات تنفسی می‌شوند که منشاء آن گرد‌ و‌ غبار و دود گازوئیل در تونل‌های مترو و یا وسایل حمل‌و‌نقل عمومی است. 

پس از شروع اپیدمی کرونا، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC) در مراحل اولیه شیوع ویروس، هیچ توصیه‌ای در باره پوشیدن ماسک صورت به افراد سالم شاغل در بخش حمل‌ونقل عمومی نکرده بود. 

از آن زمان تا کنون، دستورالعمل سی‌دی‌سی عوض شده و سازمان ترابری نیویورک ۵۰۰ هزار ماسک صورت از جمله ۳۰۰ هزار ماسک ان۹۵ را بین کارکنان توزیع کرده است. 

ام‌تی‌ای همچنین اعلام کرده که کلیه قطارها، اتوبوس‌ها و کشتی‌های حمل‌و‌نقل عمومی راس ساعت ۳ بعدازظهر روز پنجشنبه برای گرامیداشت کارکنان جان‌باخته ترابری در سراسر منطقه، دو بار بوق خواهند زد.

© The Independent

بیشتر از جهان