رسیدگی به پرونده مالیاتی ترامپ از طریق تله کنفرانس

دادگاه عالی ایالات متحده در ماه می این پرونده را مورد بررسی قرار خواهد داد

دادگاه عالی ایالات متحده همراه با بسیاری دیگر از مراکز کار در سراسر آمریکا در اقدام جهت پیشگیری شیوع ویروس کرونا درهای خود را به روی عموم بست و رسیدگی به پرونده‌ها را به تعویق انداخت - REUTERS/Erin Scott/File Photo

دادگاه عالی ایالات متحده در ارتباط با شیوع ویروس کرونا، درحرکتی تاریخی پرونده‌های مطرح در دادگاه از جمله تقاضای معوق شده تجدید نظر دونالد ترامپ را از طریق تله کنفرانس بررسی می‌کند.

این نخستین بار در تاریخ دادگاه عالی ایالات متحده است که چنین اقدامی به مورد اجرا گذاشته می‌شود، زیرا دادگاه هرگز موارد رسیدگی به پرونده‌هایش را به پخش مستقیم نگذاشته است.

دادگاه عالی ایالات متحده در فاصله زمانی ۴ تا ۱۳ ماه می این پرونده را مورد بررسی قرار خواهد داد که احتمالا مهمترین آن، تقاضای دونالد ترامپ برای افشا نکردن اظهارنامه مالیاتی و سوابق مالی‌اش است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کتی آربرگ، سخنگوی دادگاه، می‌گوید:«با توجه به راهنمای بهداشت عمومی در مورد کووید ۱۹، اداره دادستانی دادگاه عالی و وکلای متهمان، از راه دور در دادرسی‌ها شرکت خواهند کرد. دادگاه درنظر دارد استدلال‌های (دادستانی و دفاع) را از طریق خط زنده صوتی به اطلاع رسانه‌های خبری برساند. جزئیات مربوطه پس از دسترسی به اشتراک گذاشته خواهد شد.» 

دادگاه عالی ایالات متحده همراه با بسیاری دیگر از مراکز کار در سراسر آمریکا در اقدام جهت پیشگیری شیوع ویروس کرونا درهای خود را به روی عموم بست و رسیدگی به پرونده‌ها را به تعویق انداخت.

خانم آربرگ افزود:«ساختمان داداگاه عالی برای کارهای اداری رسمی باز خواهد بود، اما اکثر کارمندان دادگاه از راه دور کار می‌کنند. ساختمان دادگاه تا اطلاع ثانوی به روی عموم بسته خواهد بود.»

دادگاه عالی ایالات متحده طبق سنت از استفاده از تکنولوژی مدرن در جلساتش خودداری کرده است. فایل‌های صوتی به ندرت در همان روز جلسات در دسترس گذاشته می‌شود و فیلمبرداری از جلسات همواره ممنوع بوده است.

پرونده آقای ترامپ حاوی تقاضای او برای عدم انتشار اسناد مورد تقاضای اعضای کنگره به عنوان بخشی از تحقیقات اخلاقی در مورد رئیس جمهوری، و نیز دادخواست جداگانه دفتر دادستانی ناحیه «منهتن» است.

رئيس جهموری در دادگاه مقدماتی، در سه موردِ درخواست عدم انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی و اطلاعات مالی‌اش، بازنده شده است. یکی از پرونده‌های مذکور شامل تحقیقات جنایی (جنحه) علیه آقای ترامپ و خانواده او در ارتباط با معاملات املاک است.

وکلای آقای ترامپ در تازه‌ترین دادخواستشان در دادگاه عالی گفته‌اند که این پرونده «سئوالات مهمی را در مورد جدایی قدرت  در ارتباط با اختیارات کنگره برای درخواست سوابق شخصی رئیس جمهوری آمریکا» ایجاد می‌کند. 

قرار بود دادخواست کمیته‌های مجلس نمایندگان و دادستانی نیویورک روز ۳۱ مارس در دادگاه عالی مطرح شود، اما جلسه دادگاه به علت نگرانی از شیوع ویروس کرونا به عهده تعویق افتاده است.

*گزارش‌های تکمیلی توسط رویترز

© The Independent