زوج عراقی با کمک پلیس ازدواج کردند

در عراق نیز مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان برگزاری مراسم عروسی پرجمعیت در دوران همه‌گیری کرونا ممنوع است

زوج عراقی در حال آماده شدن برای مراسم عروسی به کمک پلیس-Haidar HAMDANI / AFP

یک دانشجوی عراقی و نامزدش از پلیس این کشور برای کمک به برگزاری مراسم عروسی‌شان که چیزی نمانده بود به علت همه‌‌گیری ویروس کرونا لغو شود، درخواست کمک کردند.  

احمد خالد الکعبی، ۲۳ ساله، و رقیه رحیم از پارسال نامزد کرده بودند. این زوج جوان در حال تدارک جشن عروسی بزرگی با حضور خانواده و دوستان در شهر نجف در جنوب کشور بودند. 

اما پس از آن که مقام های عراقی دستور اجرای حکومت نظامی برای کاهش گسترش ویروس کرونا را دادند و تمامی تجمعات عمومی بزرگ را ممنوع کردند و سالن های عروسی را بستند، برنامه های این زوج هم بهم خورد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای الکعبی، با چاره اندیشی، راه حل دیگری پیدا کرد و ضمن تعویق مراسم عروسی از مقام های امنیتی محلی درخواست کمک کرد. 

عروسی برگزار شد. اما تنها با حضور ۶ نفر. پلیس برای برگزاری مراسم به داماد خودرویی با موسیقی فراهم کرد تا خانم رحیم را به خانه ببرد تا این زوج در مراسمی کوچک پیوند زناشویی ببندند. 

این نو عروس گفت: « انتظار نداشتم عروسی ام به این شکل برگزار شود. امیدوار بودم بتوانیم مهمانی داشته باشیم و عاقد ما حضور داشته باشد، اما از همه این‌ها محروم شدیم.» 

دولت عراق قرنطینه شهر نجف را از ماه مارس آغاز کرده است. شهری که مقصد مهم زائران زیادی است که برای زیارت حرم‌های مقدس شیعیان، از جمله حرم علی ابن ابی‌طالب، داماد و پسر عموی پیامبر اسلام،  به این شهر سفر می‌کنند. 

به گزارش نشریه « نشنال» حدود ۲۰۰۰ زائر ایرانی از زمان اعمال محدودیت های رفت و آمد از ماه گذشته در شهر نجف گرفتار شده اند. 

لوئی الیاسری، فرماندار نجف، به یک خبرگزاری دولتی گفته که شهر با کمبود دارو و لوازم پزشکی مواجه است اما اپیدمی ویروس کرونا «تحت کنترل» است. 

نجف با داشتن بیش از ۲۰ درصد کل مبتلایان به ویروس کرونا در عراق، یکی از شهرهایی است که بالاترین تعداد مبتلایان به  این بیماری عالم‌گیر را در خاورمیانه دارد. 

طبق گزارش وزارت بهداشت عراق، ۲۵۷ نفر در این استان به کووید- ۱۹ مبتلا شده و ۵ نفر جانشان را از دست داده اند. 

از زمان شیوع ویروس در کشور عراق در ماه فوریه،‌۷۰ نفر در سراسر کشور جان باخته اند. 

از آن زمان تا کنون تعداد مبتلایان به ۱۳۰۰ نفر رسیده است. 

براساس بعضی گزارش‌ها، جعفر علاوی، وزیر بهداشت عراق به تلویزیون دولتی گفته که دولت احتمالا تدابیر قرنطینه را اواخر ماه می لغو کند مشروط بر آن که مردم «مقررات قرنطینه را رعایت» کنند. 

*گزارش‌های تکمیلی توسط خبرگزاری‌های دیگر

© The Independent

بیشتر از جهان