تعداد مبتلایان به کرونا در نیویورک، بیش از هر کشوری در جهان

تا کنون حداقل ۱۶۲ هزار تن در نیویورک به کرونا مبتلا شده‌اند

با شناسایی حداقل ۱۶۲ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایالت‌نیویورک در آمریکا، این ایالت هم اکنون بیشتر از هر کشور در جهان با موارد ابتلا به این ویروس مواجه است. این در حالی است که هم اکنون در آمریکا بیشتر از ۴۶۶ هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده‌اند.

هم اکنون بیش از ۱۶ هزار ۶۰۰ نفر جان خود را در برابر این ویروس از دست داده‌اند که تقریبا نیمی از آنها در نیویورک اتفاق افتاده است. ۱۶۲ هزار مورد شناسایی شده در نیویورک، تقریبا یک سوم موارد شناسایی شده کلی در کل کشور ۳۳۰ میلیون نفری آمریکا محسوب می‌شود.

تا روز یک‌شنبه، بر اساس محاسبات موسسات معتبری مانند دانشگاه واشینگتن در سیاتل آمریکا با بالاترین تعداد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا مواجه خواهد بود.

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، تا ماه اوت، بیشتر از ۶۰ هزار نفر جان خود را در برابر این ویروس در آمریکا از دست خواهند داد. پیشتر تخمین زده می‌شد که مرگ و میرها بالای ۸۰ هزار نفر باشد. دلیل تغییر این ارقام، محاسبات انجام شده بر اساس داده‌هایی است که هر روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل اثرگذاری برخی از سیاست‌ها مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، تا حدی از میزان احتمالی مرگ و میر کاسته شده است.

اگرچه چنین اعدادی در کل پایین آمده است، با توجه به اینکه در آمریکا، ایالت‌ها بر اساس سیاست‌های متفاوتی اداره می‌شوند، نرخ ابتلا و یا همچنین مرگ در ایالت‌های مختلف، تفاوت‌های چشمگیری خواهند داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چندین برابر شدن مرگ و میر در ایالت‌های مختلف، از جمله پنج برابر شدن این اعداد در نیویورک، ایالت‌های مختلف را با مشکل دفن افرادی که بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند مواجه کرده است. برای همین فرماندار نیویورک با ابلاغ دستوری مدت زمانی که جنازه افراد می‌تواند در سردخانه‌ها بماند را تا ۱۴ روز افزایش داده است.

طی روزهای گذشته، تصاویری از تریلی‌هایی که نیویورک به عنوان سردخانه سیار از آنها استفاده می‌کند، با واکنش‌های زیادی در سطح جهانی مواجه شده بود که به نوعی چنین تصاویری را نشان‌دهنده وخامت اوضاع در این شهر می‌دیدند.

این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت چون سیستم دفن در نیویورک ضوابط پیچیده‌ای دارد و موسسات کنونی هم ظرفیت پذیرش تعداد بالای مراجعان را ندارند. برخی از موسسات مرتبط با مراسم دفن، گفته‌اند که هم اکنون تعداد مراجعان آن در روز، به اندازه‌ای است که قبلا از شیوع ویروس کرونا در یک ماه با آن مواجه بودند.

اما با اینکه شهرهای مختلف به بالای منحنی ابتلا به ویروس کرونا نزدیک می‌شوند، متخصصان در آمریکا می‌گویند فاصله‌گیری اجتماعی در حال جواب دادن است. روز پنج‌شنبه، ۹ آوریل، اندرو کوئومو فرماندار نیویورک گفت که تعداد افرادی که در بیمارستان‌ها بستری شدند در حال پایین آمدن است ولی تعداد مرگ بالا رفته است. او گفت کسانی که شانسی برای زنده‌ ماندن ندارند، بیشترین زمان را در بیمارستان می‌گذرانند.

شبیه چنین اظهاراتی را دکتر آنتونی فاوچی، عضو کارگروه ویروس کرونای کاخ سفید هم مطرح کرده‌اند. او به سی ان ان گفته است: «در عین حالی که ما شاهد افزایش تعداد مرگ هستیم، اما کاهش شدیدی را در بخش بستری شدن شاهد هستیم. این بدان معناست که کارهایی که انجام می‌دهیم در حال کار کردن است و بنابراین باید به آن ادامه بدهیم.» اشاره او به سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای برای فاصله گیری اجتماعی و بسته‌شدن کسب‌وکارها و یا محدودیت‌های مرتبط با سفر کردن است.

متخصصین آمریکایی می‌گویند که این ویروس می‌تواند تا ۷ فوت (دو متر و نیم) حرکت کند و برای همین است که فاصله‌گیری اجتماعی می‌تواند در برابر این ویروس خیلی موثر واقع شود.

برخی از ایالت‌ها در خصوص خبرهای منتشر شده در روزهای گذشته خوش‌بین هستند. در ایالت کنتیکت، فرماندار گفته است که تعداد بستری شدن افراد کاهش پیدا کرده است. در ایالت آرکانزا هم گفته شده است که کمترین میزان بستری شدن در مقایسه با ایالت‌های همجوار در این ایالت گزارش شده است. در ایالت‌ اوهایو، اما تعداد افرادی که به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند در حال افزایش است در حالی که افرادی که تست کرونای آنها مثبت است کاهش پیدا می‌کنند. در کالیفرنیا، گاون نیوسام، فرماندار این ایالت گفته است که تعداد افرادی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند دو درصد کاهش پیدا کرده است.

با وجود این تغییرات، همچنان موضوع اصلی که حل نشده است، در دسترس بودن گسترده تست‌های مرتبط با ویروس کرونا است. هنوز در بسیاری از ایالت‌ها محدودیت‌های زیادی برای آن وجود دارد.

بیشتر از جهان