گوگل استفاده از «زوم» را برای کارمندانش ممنوع کرد

این تصمیم به دنبال افزایش نگرانی‌های امنیتی هنگام استفاده از این نرم‌افزار اخذ شده است

دفتر شرکت گوگل در برلین-Tobias SCHWARZ / AFP

شرکت گوگل استفاده از اپلیکیشن زوم برای تماس ویدیویی از سوی کارمندان‌اش را ممنوع کرد. 

این تصمیم در پی نگرانی های امنیتی و حریم خصوصی هنگام استفاده از این نرم افزار گرفته شده است. 

گوگل آخرین شرکت بزرگی است که استفاده از زوم را ممنوع کرده است. در حالی که محبوبیت این نرم افزار در سایه ویروس کرونا و دورکاری و مطالعه مردم در خانه ها افزایش یافته، رشد تعداد کاربران همزمان توجهات زیادی را به ضعف های روزافزون امنیتی و حریم خصوصی این اپلیکیشن جلب کرده است. 

حالا گوگل اعلام کرده که به علت عدم امنیت این نرم افزار، استفاده از آن بر روی کامپیوترهای این شرکت دیگر مجاز و امکان پذیر نیست. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی شرکت گوگل می‌گوید: «تیم امنیتی ما اخیرا به کارکنان اطلاع داده که از این پس، اپلیکیشین دسک تاپ زوم، بر روی کامپیوترهای شرکت استفاده نمی شوند، چرا که از استانداردهای امنیتی ما برای اپلیکیشن های مورد استفاده کارکنانمان برخوردار نیست.» 

به گفته شرکت گوگل، کارکنان همچنان می توانند از این نرم افزار بر روی گوشی‌های تلفن همراه خود استفاده کنند اما قادر به نصب آن بر روی کامپیوترهای شرکت نخواهند بود. 

زوم در پی درز اطلاعات کاربران مورد انتقاد قرار گرفته، چرا که افرادی سودجو می توانند به آسانی با به اصطلاح «زوم بامبینگ» وارد جلسات خصوصی شوند. چیزی که نشان می دهد زوم در عمل در اجرای وعده های خود مبنی بر حفظ امنیت و حریم خصوصی افراد از طریق مکالمات رمز گذاری شده طرفین، شکست خورده است. 

به دنبال این انتقادها، این شرکت متعهد شده تا روند تهیه امکانات جدید را متوقف کند و به جای آن به بالا بردن امنیت کاربران بپردازد. 

گوگل خود دارای نسخه ای از زوم تحت عنوان «گوگل میت» است، اما این اپلیکیشن در سایه قرنطینه ویروس کرونا از محبوبیت چندانی برخوردار نشده و فاقد برخی امکانات موجود در نرام افزار زوم است که استفاده از آن را برای کاربران آسان می کند. 

© The Independent

بیشتر از جهان