روی جلد مجله ووگ ایتالیا به یاد قربانیان کرونا تمام سفید خواهد بود

به گفته ووگ ایتالیا روجلد تمام سفید نماد امید است

تصویری از قرنطینه شهر رم ایتالیا - Tiziana FABI  AFP

مجله ووگ ایتالیا اعلام کرد به یاد جان‌باختگان کرونایی روجلد شماره آوریل خود را تمام سفید چاپ خواهد کرد.

امانوئله فارنه‌تی سردبیر این مجله گفت روجلد این شماره ویژه همچنین برای قدردانی از آن‌هایی که در خط مقدم مقابله با این بیماری زحمت می‌کشند تمام سفید خواهد بود.

آقای فارنه‌تی ضمن اعلام این موضوع در اینستاگرام با انتشار بیانیه‌ای گفت: «رنگ سفید یعنی احترام اول و آخر. رنگ سفید یعنی تولد مجدد، روشنایی پس از ظلمات و سرجمع تمام رنگ‌ها.»

MIGUEL MEDINA / AFP- امانوئله فارنه‌تی سردبیر ووگ ایتالیا

«روپوش آن‌هایی که جان خود را به خطر می‌اندازند تا جان دیگران را نجات دهند به رنگ سفید است. زمان و فضا طوری است که باید به تفکر نشست و دم فروبست.»

فارنه‌تی می‌گوید در پی رکود بزرگ دهه ۱۹۳۰ نیز عموم مردم ایتالیا سفید می‌پوشیدند که نماد «پاکی و امید» است.

ووگ می‌گوید فردیناندو وردری مدیر بخش آفرینش خلاق مجله این روجلد را طراحی کرده است و امیدوارند همان حس پاکی و امید را برانگیزد و در دوران بحران کووید-۱۹ به مردم حس امید بدهد.

آقای فارنه‌تی گفت: «رنگ سفید نماد آن‌هایی است که این زمان وفضا را با افکار و اندیشه ها، داستان ها و اشعار و آهنگ‌ها و همچنین مهربانی به دیگران پر می‌کنند. یادآور روزهای بعد از بحران سال ۱۹۲۹ است که مردم به پوشاک سفید روی آورند زیرا با انتخاب این رنگ می‌توان پاکی در اکنون و امید به آینده را نمایش داد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«از همه مهم‌تر این است که رنگ سفید در این‌جا به معنای تسلیم شدن نیست، بلکه نشان‌گر جایی خالی است که باید پر کرد، نشانگر سرلوحه داستان جدیدی که دارد آغاز می‌شود.»

صنعت خوش‌پوشی هم در هفته‌های اخیر به سهم خود در دوران همه‌گیر شدن کووید-۱۹ برای یاری رساندن به مردم به میدان آمده است.

مایکل کورس، ورساچه و جیمی چو که از طراحان مشهور صنعت خوش‌پوشی هستند هفته پیش وعده دادند که به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های شهرشان ۳ میلیون دلار کمک کنند.

قرار است شرکت مادر این طراحان یعنی شرکت سهامی محدود کاپری این پول را توزیع کند.

جان دی آیدول رییس و مدیر عامل شرکت کاپری در بیانیه‌ای با اعلام این برنامه گفت: « دل و جان ما همراه آن‌هایی است که در خط مقدم این نبرد زحمت می‌کشند.»

« بابت شهامت و فداکاری  چشم‌گیرشان سپاسگزار هستیم و می‌خواهیم از آن‌ها و بیمارستان‌هایی که در آن کار می‌کنند پشتیبانی کنیم. هم‌چنین هدف ما تقویت کردن سازمان‌هایی است که به جامعه کمک می‌کنند.»

شماره ویژه مجله ووگ روز ۱۰ آوریل به روی پیش‌خوان روزنامه‌فروشی‌ها می‌آید و به رایگان از تارنمای این شرکت قابل دانلود کردن است.

© The Independent

بیشتر از زندگی