تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۴۰۰ هزار نفر رسید

۴۰ درصد از ۱۳ هزار نفر مرگ بر اثر کرونا، در نیویورک اتفاق افتاده است

در حالی که آمارها، افزایش لحظه به لحظه افراد مبتلا و مرگ بر اثر کرونا را به خود اختصاص می‌دهند، وضعیت بحرانی در خصوص مواجهه با بحران کرونا همچنان در آمریکا ادامه دارد، به گونه‌ای که تا کنون نزدیک به ۱۳ هزار نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و ۴۰۰ هزار نفر مبتلا به ویروس شناسایی شده‌اند. 

در میان ایالت‌های مختلف آمریکا، ایالت‌ نیویورک با بیش از ۴۷۰۰ مرگ بر اثر ویروس کرونا همچنان با اختلاف زیادی بالاتر از ایالت‌های دیگر قرار دارد. این درحالی است که به نظر می‌رسد ایالت کالیفرنیا با اقدامات سخت‌گیرانه و البته زودهنگام خود توانسته است رسیدن به بالای منحنی کرونا را اندکی به تاخیر بیاندازد.

پس از نیویورک، ایالت همجوار نیوجرسی با بحرانی جدی مواجه است، چرا که با وجود آن که بعد از نیویورک بالاترین تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در آن گزارش شده است، اما امکانات درمانی کفاف نمی‌دهد و مسئولان این ایالت تردید دارند که وقتی به بالاترین حد منحنی کرونا برسند، بتوانند پاسخگوی نیازهای درمانی بیماران باشند. 

در نیویورک، همه از هفته‌ای بسیار دشوار و مرگبار سخن می‌گویند. هفته‌ای که ممکن است این ایالت‌ شاهد بالاترین تعداد مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا باشد. اگر چه فرماندار این ایالت، اندرو کومو، گفته است که منحنی آماری تعداد افراد مبتلا شده و مرگ اندک اندک مسطح می‌شود و نسبت به روزهای قبل، به قولی از افزایش ساعت به ساعت مبتلایان و قربانیان کاسته شده است. البته در شهر نیویورک، منطقه‌ای که ۴۰ درصد مرگ مبتلایان در آن رخ داده است، وضعیت همچنان وخیم است.

تنها در روز سه‌شنبه، ۸۰۵ مرگ در نیویورک گزارش شده است. ایالت نیویورک با نزدیک به بیست میلیون جمعیت، هم اکنون از کشور ایتالیا با ۶۰ میلیون جمعیت، افراد مبتلای بیشتری دارد. شهردار نیویورک گفته است که هر روز ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر در خانه جان خود را از دست می‌دهند. 

علاوه بر کرونا، نگرانی عمده دیگر این است که افرادی که از بیماری‌های دیگر رنج می‌برند و با وخامت وضعیت سلامتی مواجه هستند نیز ممکن است به دلیل پربودن ظرفیت بیمارستان‌ها، از رجوع به مراکز درمانی خودداری کنند و همین امر می‌تواند احتمال مرگ در میان بیماران غیرکرونایی را هم افزایش دهد. 

۱۲ هزار مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در حالی رخ داده است که پنج هزار مرگ اول در بیش از یک ماه رخ داد، اما پنج هزار نفر بعدی در کمتر از پنج روز حادث شد. این امر، چشم‌انداز آمارهای هفته‌های آینده را نیز تیره و تار کرده است، به گونه‌ای که حتی خوش‌بینانه‌ترین آمارها حاکی از آن است که طی ماه‌های آینده آمریکا مرز پنجاه هزار مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس را پشت سرخواهد گذاشت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی‌رغم اطلاع‌رسانی لحظه به لحظه مقامات رسمی و نهادهای شهری و فدرال در خصوص آمار افراد مبتلا به کرونا، مرگ‌ها، و تعداد افرادی که تست ‌شده‌اند، اما برخی از منابع از این سخن‌ می‌گویند که حتی این آمارها نیز نشان‌دهنده کل واقعیت نیست و شمار واقعی می‌تواند بیشتر از ارقامی باشد که تا کنون اعلام شده است. پروتکل‌های ناهماهنگ، منابع محدود، و پراکندگی تصمیم‌گیری، برخی از عواملی است که به عنوان دلایل چنین تردید‌هایی ذکر شده است. 

براساس گزارشی که روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرده است، دو سوم مردم آمریکا در مناطق شهری، که ۸۵ درصد جمعیت ۳۳۰ میلیونی این کشور را شامل می‌شود، حداقل یک نفر را می‌شناسند که از ویروس کرونا جان خود را از دست داده است، و درحالی که صداها از نیویورک بیشتر شنیده می‌شوند، اما گزارش‌هایی نیز از مرگ افراد در برخی نواحی روستایی خبر می‌دهند. 

افزایش شمار افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، همزمان با افزایش آزمایش‌ها در مراکز درمانی و دیگر مکان‌هایی است که برای این کار در نظر گرفته شده است. هر قدر بیشتر آزمایش انجام می‌گیرد، تعداد افراد بیشتری شناسایی می‌شوند، و این روند تمامی ندارد. به همین دلیل، نقشه‌ها و منحنی‌های مرتبط با تعداد افراد شناسایی شده که موارد را از اول ماه مارس را ثبت کرده‌اند، رشد سریعی را از ۱۸ مارس به این سو نشان می‌دهند. 

هم اکنون نیویورک با ۲۵ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر، بالاترین نرخ ابتلا را به خود اختصاص می‌دهند و شهرهایی مانند دیترویت با ۱۵، نیواورلئان با ۲۹ و سیاتل با ۷ نفر از ۱۰۰ هزار نفر، از جمله دیگر شهرهای با نرخ بالای ابتلا به ویروس کرونا محسوب می‌شوند. 

بیشتر از جهان