در دوره قرنطینه حیوانات شهرها را تصرف کردند

از تمساح‌هایی که ویترین مغازه‌ها را نگاه می‌کنند تا سنجاب‌هایی که آفتاب می‌گیرند

گله‌های گوزن خیابان‌های ویسکانسین را در می‌نوردند. صدها سنجاب در بوستان کالیفرنیا آفتاب می‌گیرند. تمساحی در کمال خونسردی در پلاژ‌های ساحلی و جلو مغازه‌های بسته در کارولینای جنوبی قدم می‌زند.

هم‌اکنون صدها میلیون آمریکایی به دستور و درخواست دولت به نوعی خانه‌نشین شده‌اند و در عوض حیوانات بیرون مشغول گردش‌اند و به نظر می‌رسد حسابی به آن‌ها خوش می‌گذرد. 

در روزهای اخیر ویدیوهایی در فضای مجازی دست به دست می‌شود از خیل حیواناتی که در دوره قرنطینه کرونایی بوستان‌های عمومی و نقاط مهم و معروف شهرها را در اختیار گرفته‌اند، ویدیوهایی که نور امید را در دل تعداد بی‌شمار مردمی که در خانه‌ها گیر افتاده‌اند زنده نگه می‌دارد.

گزارش‌ها هم‌چنین حاکی از آن است که حیوانات باغ وحش‌ها هم در نبود چشمان کنجکاو گردشگران، دوران خوشی را می‌گذرانند.

یکی از آکواریوم‌های شیکاگو پنگوئن‌ها را آزاد گذاشته تا در محوطه خالی آن گردش کنند و تصاویر واکنش‌های عجیب آن‌ها را ضبط کرده است. به گزارش نیویورک تایمز به نظر نمی‌آید ساکنان باغ وحش برانکس در دوره قرنطینه کشوری به غیبت بازدیدکنندگان‌شان اهمیتی بدهند.

 

سنجاب‌ها بوستان خالی از جمعیت سانتا مونیکا در کالیفرنیا را در اختیار گرفته‌اند و زیر آفتاب گرم در کنار زنی لمیده بودند که ویدیوی آن‌ها را در فضای مجازی منتشر کرد.

آن زن که ظاهراً از صحنه‌ پیش چشمش حیرت کرده است، می‌گوید «به معنی واقعی کلمه صدها سنجاب اینجا است. معلوم نیست از کجا آمده‌اند. می‌بینید؟ دارند به هر طرف می‌دوند.»

او تنها کسی نبود که شاهد حیواناتی بود که مقررات قرنطینه را شکسته‌اند و در این دوره کیف دنیا را می‌کنند.

در میرتل بیچ، شهر ساحلی گردشگرپذیر در کارولینای جنوبی که با شیوع بیماری به طور کلی خالی از جمعیت شده، تمساحی را در حال قدم زدن در مرکز خریدی دیده‌اند که معمولاً در این موقع سال پر از مشتری بود.

مردی که از تمساح فیلم گرفته است، با دیدن حیوان که به سمت فروشگاه محصوصلات کریسمس می‌رود می‌گوید «گمان کنم می‌خواهد موش کریسمسی بخرد. واقعاً دیدنی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با صدور فرمان قرنطینه در ایالت ویسکانسین نیز گوزن‌هایی را دیده‌اند که در خیابان‌های این ایالت می‌دوند.

کاخ سفید یک ماه دیگر به دوره ۱۵ روزه اقدام علیه شیوع کووید ۱۹ اضافه کرد و بدین ترتیب بیشتر ایالت‌های آمریکا مقررات خانه‌نشینی برای مردم وضع کرده‌اند.

بسیاری از کسب و کارهای ضروری مانند پناهگاه‌های حیوانات هم‌چنان بازند. برخی از آن‌ها پیش‌تر به ایندیپندنت گفته بودند که تعداد عملیات نجات حیوانات در دوره شیوع جهانی کرونا افزایش یافته است. تا اطلاع ثانوی همه باغ وحش‌ها و سایر سکونت‌گاه‌های حیوانات به روی عموم بسته شده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی