کرونا خشونت‌های خانگی را افزایش داده است

دولت در حفاظت از قربانیان خشونت خانگی در در دوران همه‌گیری کرونا، عاجز است 

خشونت خانگی همواره جسمی نیست بلکه می‌تواند در کنترل شدید، تهدید و رفتارهای سلطه‌گرانه‌ای با ماهیت عاطفی، اقتصادی، روانی، یا جنسی متبلور شود-Pixabay

به گفته یک سازمان خیریه در ایرلند، نهادهای دولتی در حفاظت از قربانیان خشونت خانگی در مقابل ابتلا به ویروس کرونا در دوران همه‌‌گیری، عاجزند. 

سازمان «سیف ایرلند» گفت، به شدت نگران عدم واکنش دولت به وضعیت جدی زنان و کودکان در پناهگاه‌ها و مراکز اسکان موقت است. 

یک سخنگوی این سازمان گفت:‌ «در حال حاضر در یک وضعیت غیرقابل‌قبول قرار داریم که طی آن زنان و کودکان در مراکز جمعی زندگی می‌کنند و از آشپزخانه و حمام و دستشویی مشترک استفاده می‌کنند. اینها جاهای بالقوه مناسبی برای انتشار ویروس کرونا به شمار می‌روند. در راستای برنامه اقدام اضطراری ملی، زنان و کودکان در این مراکز باید به مراکز اسکان امن و مجزا منتقل شوند.» 

سازمان «سیف ایرلند»، طرحی فوری به ارزش یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورو به دولت تقدیم کرده‌ است تا به نیازهای زنان و کودکان به شکل بهتری پاسخ داده شود. 

«سیف ایرلند» گفت، اگر این طرح مورد قبول قرار گیرد، به اسکان مجدد زنان و کودکان در معرض خطر در جوامع محلی کمک می‌شود و امکانات مراقبت شخصی در اختیارشان قرار خواهد گرفت. 

سخنگوی این سازمان افزود:‌ «به شکل کلی ظرفیت اسکان ما تا ۲۰ درصد کاهش یافته است، چرا که باید برخی واحدها را به عنوان فضاهای ایزوله در نظر بگیریم. ما باید در سطح ملی و درباره نحوه اسکان امن تمامی زنان و کودکان در مواقع نیاز ابتکار داشته باشیم؛ به‌ویژه طی هفته‌هایی که قرنطینه و جداسازی افراد در جریان است.» 

به گفته سازمان«سیف ایرلند»، خشونت خانگی دلیل عمده بی‌خانمانی زنان و کودکان است. احتمال بی‌خانمانی و بی‌ثباتی از نظر مسکن، برای کودکان و زنانی که خشونت خانگی را تجربه کرده‌اند، چهار برابر بیشتر است. 

همزمان، سازمان خیریه «رفیوج» مستقر در بریتانیا، روز دوشنبه گفت که درخواست‌ها برای کمک در دوران قرنطینه افزایش یافته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شمار تماس‌های تلفنی در پنج روز پس از ۳۰ مارس، ۲۵ درصد افزایش یافته است و موارد مراجعه به تارنمای این سازمان نیز در هفته آخر ماه فوریه ۲۵۰ درصد افزایش نشان داده است. 

ساندرا هورلی، مدیر این نهاد، گفت:‌ «احتمال این که زنان و کودکان در دوران قرنطینه یا تعطیلی شهرها، وقت بیشتری را با افراد خشن بگذرانند، بیشتر است و این امر، تهدید سوءاستفاده خانگی یا محدودشدن بیشتر آزادی‌ آنان را به شکل بالقوه افزایش می‌دهد.»

او گفت:‌ «خشونت خانگی همواره جسمی نیست بلکه می‌تواند در کنترل شدید، تهدید و رفتارهای سلطه‌گرانه‌ای با ماهیت عاطفی، اقتصادی، روانی، یا جنسی متبلور شود.» 

«سوءاستفاده، انتخاب فرد عامل خشونت است و از سوی بسیاری از این افراد، قرنطینه به عنوان ابزاری برای کنترل قربانی به کار گرفته شده است.» 

© The Independent

بیشتر از جهان