بوریس جانسون قدرت را واگذار کند

نگرانی از شرایط جسمی نخست‌وزیر بریتانیا افزایش یافته است

دفتر نخست‌وزیری، علائم آقای جانسون را نگران‌کننده ندانسته است-Andrew PARSONS / 10 Downing Street / AFP

همزمان با بستری شدن بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، از او درخواست شده تا در صورت عدم بهبود فوری از ویروس کرونا، قدرت را موقتاً واگذار کند. 

به آقای جانسون گفته شده تا مسئولیت را به دامینیک راب به عنوان جانشین نخست‌وزیر، واگذار کند زیرا هیچ کسی «غیر قابل جایگزین» نیست. 

این درخواست از سوی باب کرزلیک، رئیس سابق خدمات کشور و اندی استریت، شهردار حزب محافظه کار میدلندز در حالی صورت گرفته که نگرانی از شرایط جسمی آقای جانسون، افزایش یافته است. 

داونینگ استریت، دفتر نخست‌وزیری، علائم آقای جانسون را نگران‌کننده ندانسته و تأکید کرده حال او وخیم‌تر نشده اما او به آمبولانس و برای درمان به اکسیژن، نیاز داشته است.

انتظار می‌رود از آقای جانسون آزمایش خون گرفته شود تا واکنش سیستم ایمنی ارزیابی شده و کبد و کلیه او نیز معاینه شوند. پزشکان همچنین گفته‌اند که قلب او نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

آقای کرزلیک گفته: «اگر او به اندازه کافی بهبودی نیافته، عاقلانه به نظر می‌رسد که او کنار رود و سکان را به دیگران بسپارد.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای کرزلیک به برنامه «امروز» (Today)، رادیو ۴ بی‌بی‌سی گفت: «بالاخره اگر او حالش خوب نیست، در این مورد باید فکر کند. چون در بهترین حالت‌، این کار دشواری است و اکنون این دشواری دو برابر است.» 

آقای استریت نیز گفت: «ما باید در زندگی بیاموزیم که غیر‌قابل جایگزین نیستیم و اگر آقای جانسون قادر به انجام کاری که به او موکول شده نباشد، دیگران وارد میدان خواهند شد. مطمئنم که او عاجزانه می‌خواهد این کار را خودش انجام دهد.» 

اما رابرت جنزیک، وزیر ملیت‌ها، گفت که آقای جانسون در قدرت خواهد ماند و افزود: «انتظار دارم بزودی او به دفتر نخست‌وزیری برگردد.»

© The Independent

بیشتر از جهان