فرماندار نیویورک: هفته آینده به حدبالای منحنی کرونا می‌رسیم

دو سوم افراد مبتلا به کرونا از بیمارستان‌های نیویورک مرخص شده‌اند

تا روز شنبه، ۱۶ فروردین،تعداد جان‌باختگان ویروس کرونا در آمریکا ۷۱۶۳ نفر اعلام شده است- SPENCER PLATT / Getty Images via AFP

اندرو کومو، فرماندار نیویورک روز شنبه ۱۶ فروردین، در جریان کنفرانس خبری روزانه خود گفت که این ایالت به احتمال زیاد تا یک هفته دیگر به بالاترین حد موارد ابتلا به کرونا برسد. به همین جهت طی روزهای آینده، این ایالت تلاش خواهد کرد تا در حد مقدور امکانات بیمارستانی و تجهیزات لازم را برای پذیرش بالاترین حد بیماران مبتلا به کرونا به دست بیاورد. 

فرماندار ایالت همچنین گفت که موارد گزارش شده در شهر نیویورک در مقایسه با کل ایالت کاهش داشته است. به گفته او پیش از این شهر نیویورک، حدود ۷۵ درصد افراد مبتلا به کرونا را در کل ایالت به خود اختصاص می‌داد، اما الان این عدد ۶۵ درصد است. اما تعداد موارد در لانگ‌آیلند در حال افزایش است. 

او در خصوص رسیدن به بالاترین حد منحنی ابتلا به کرونا گفت که چنین وضعیتی به این معنی نیست که همه چیز بعد از آن بهبود خواهد یافت. بلکه به این معنی است که موارد بیشتری اضافه نخواهد داشت و این بالاترین حد خواهد بود و به مرور کاهش خواهد یافت. آقای کومو اضافه کرد «خوشحالیم که هنوز به این مرحله نرسیدیم چرا که آمادگی آن را هم اکنون نداریم.»

تا روز شنبه، ۱۶ فروردین، تعداد موارد تست شده مثبت مبتلا به کرونا در آمریکا به ۲۸۷۵۳۷ نفر رسید. تعداد جان‌باختگان نیز ۷۱۶۳ نفر اعلام شده است. در ایالت نیویورک  ۱۱۳۷۰۴ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. دو سوم بیماران بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند. اما با این حال تعداد جان‌باختگان ویروس کرونا با اضافه شدن مرگ ۶۳۰ نفر، به عدد ۳۵۶۵ نفر رسید. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته فرماندار نیویورک، ایالت نیوجرسی با ۲۹ هزار مورد مثبت کرونا و همچنین ۶۴۰ مرگ، با‌«مشکل جدی» مواجه است. 

اندرو کومو گفت که هم اکنون در این شهر ۷۵ هزار تخت‌ بیمارستانی  وجود دارد که با افزایش حدود پنج هزار تخت در مکان‌های مختلف، این ظرفیت به حدود هشتاد هزار رسیده است.  

او در خصوص دستگاه‌های کمک‌تنفسی گفت که این ایالت درخواست ۱۷ هزار دستگاه‌ کرده است تا بتواند در بالاترن حد مراجعه بیماران مبتلا به کرونا جوابگوی این نیاز باشد. ولی هم‌اکنون چنین تعدادی موجود نیست. اگر چه به گفته او دولت چین برای ارسال یک هزار دستگاه تنفس مصنوعی به نیویورک کمک کرده است و فرماندار ایالت اورگان نیز ۱۴۰ دستگاه برای کمک به نیویورک ارسال خواهد کرد. او از شرکت علی‌بابا و دیگرانی که چنین هدیه‌ای را فراهم کردند تشکر کرد. به گفته آقای کومو، در برخی موارد دو بیمار می‌توانند از یک دستگاه استفاده کنند.

فرماندار نیویورک اضافه کرد: «وقتی به حدبالای منحنی برسیم دیگر با هر چه داریم مبارزه می‌کنیم اما تا آن زمان هر چقدر امکانات بتوانیم جمع‌آوری می‌کنیم.» او دستور داده است که ۵۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی را که در ایالت نیویورک مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند، به جاهایی که نیاز وجود دارد بفرستند. 

طی روزهای گذشته فرماندار ایالت نیویورک از همه افرادی که می‌توانند در امور پزشکی به کمک کادر پزشکی این ایالت بیایند، درخواست کمک کرده بودند. او اعلام کرد که تا کنون ۸۵ هزار نفر داوطلب شده‌اند که از این تعداد ۲۲ هزار نفر از خارج از این ایالت هستند. 

آقای کومو گفت: «ما ۱۷ هزار ونتالیتور سفارش دادیم. ذخایر دولتی ۱۰ هزار ونتالیتور برای همه کشور داشت. ما فقط ۱۷ هزار فقط برای ایالت نیویورک سفارش دادیم و بهای آن را می‌پردازیم. سفارش دادیم اما چین با سفارش‌های دیگری هم مواجه بوده است.»

به گفته فرماندار نیویورک اگر شیوع ویروس در نیویورک متوقف نشود این به شهرهای دیگر خواهد رفت. او گفت که برای اورگان هم مهم است چون این ایالت تخمین زده می‌شود که در اواسط ماه می به پیک منحنی می‌رسد. فرماندار نیویورک بارها طی روزهای گذشته از ایالت‌های دیگر خواسته بود که تجهیزاتی را که هم اکنون استفاده نمی‌کنند به نیویورک بفرستند تا از پس تقاضای زیادی که در این ایالت وجود دارد بربیاید و به محض این که این ایالت از بالای منحی خود گذشت، به کمک ایالت‌های دیگر خواهد شتافت.