سگی که در دوران قرنطینه به خانه‌ها شراب می‌رساند

مشتری‌های مغازه پیشاپیش تماس می‌گیرند تا خرید شراب را تضمین کنند

ALYSSA ROYSTER  - عکس از ایندیپندنت انگلیسی

«سودا پاپ»، سگی که در دوران قرنطینه خانگی در مریلند، با بردن شراب به در خانه‌ها دل ساکنان شهر را می‌برد.

این سگ که از نژاد «پوچ» است و معروف به سودا پاپ، به مشتریان کمک می‌کند تا با حفظ فاصله‌گیری اجتماعی، همچنان به خریدن شراب از فروشگاه شراب «استون هاوس اربن » ادامه دهند. 

پاپ، این سگ یازده ساله دوست داشتنی، در گذشته پیک شراب‌رسان سخت‌کوشی در این شهر نبوده است، اما اکنون با اعمال تدابیر قرنطینه و عدم توانایی مشتریان برای رفتن به فروشگاه ، او مشتاقانه این کار را انجام می‌دهد. 

لری یاتا، صاحب فروشگاه، به شبکه «تو دی» گفته است:‌ « وقتی مشتری‌ها دیگر نتوانستند به فروشگاه بیایند، احساس کردم سودا کمی غمگین است. »

او می‌افزاید:‌ «هر بار که در فروشگاه به صدا در می‌آمد، سودا می‌پرید بالا و از آن‌ها استقبال می‌کرد. خیلی بامزه بود. مشتری‌های دایمی ما همیشه به محض ورود سرشان به طرف تشک سودا می‌چرخید و توجه‌ها قبل از همه ما به سمت او معطوف بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ظاهرا سودا پاپ مسئولیت جدید خود را به خوبی انجام می‌دهد و با حمل شراب‌ها در خورجین اسب، محتاطانه بطری‌ها را به ازای گرفتن تنقلات به عنوان پاداش، به مشتریان تحویل می‌دهد. 

خانم یاتا در ادامه گفت:‌ «وقتی مشتری زنگ می‌زند، من جلیقه سودا را می‌گیرم دستم و او با عجله می‌دود. واقعا بدون اغراق می‌گویم. او واقعا با شتاب می‌آید و آماده انجام ماموریت، می‌ایستد. »

مشتری‌های مغازه پیشاپیش تماس می‌گیرند تا خرید شراب را تضمین کنند. وقتی مشتری‌ها به پارکینگ فروشگاه می‌رسند، سودا جلو می‌افتد و بطری‌ها را تا دم در خودرو برای آنها می‌برد. 

خانم یاتا می‌گوید:‌ «من همراه با بطری‌های شراب، در کیسه خرید مشتری مقداری تنقلات برای سودا می‌گذارم. بعد در را باز می‌کنم و او با عجله به طرف پارکینگ می‌پرد تا شراب‌ها را به مشتری تحویل دهد. فقط باید مراقب باشم که موجوداتی مثل غاز، سنجاب یا خرگوش... آن اطراف نباشند. بالاخره سگ است دیگر!‌»

این راه‌حل خلاقانه در فروش شراب، در دوران قرنطینه خانگی و فاصله‌گیری اجتماعی، تضمینی است برای ادامه حیات این فروشگاه  که همچون بسیاری از کسب و‌کارهای دیگر  تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌ است و با مشکل روبه‌رو شده است. 

صاحب این فروشگاه شراب با اشاره به این که سودا همیشه در کنارش بوده است، می‌گوید:‌ «‌او در سخت‌ترین شرایط زندگی در کنارم بوده. این بار هم در این شرایط بسیار دشوار که نمی‌دانم چه بلایی بر سر کسب و کارم می‌آید، او کماکان در کنارم هست. »

خانم یاتا می‌گوید:‌ «بعضی مشتری‌ها بیشتر شراب‌ می‌خرند تا بچه‌هاشان سودا را هنگام تحویل ببیند. او با این کارش به صورت همه، پیر و جان،‌ لبخند می‌نشاند.»

خانم یاتا تاکید می‌کند که سودا برای مشتری‌هایش شادی می‌آورد و در مقابل از آنها محبت می‌گیرد. و همین موضوع، این شیوه ارسال منحصر به‌فرد را ارزشمند می‌کند. 

او در پایان می‌گوید:‌ «اگر سودا دستکم بر صورت یک نفر هم لبخند بنشاند، ماموریتش را در زندگی کامل کرده است. »

© The Independent

بیشتر از جهان