شهردار ایتالیایی برای کمک به مردم «پول محلی» چاپ می‌کند

هدف از این ابتکار عمل حمایت از افرادی است که به لحاظ اقتصادی آسیب‌پذیر هستند

ایتالیا یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را از همه‌گیری ویروس کرونا متحمل شده است - ANDREAS SOLARO / AFP

یک ناحیه ایتالیایی برای کمک به مردم در دوران بحران ویروس کرونا «پول محلی»‌ خود را چاپ می‌کند. 

شهردار سنتا مارینا در منطقه کامپانیا در جنوب ایتالیا، گفت مسئولان محلی اسکناس‌های خود به ارزش کلی ۱۰۰ هزار یورو را توزیع خواهند کرد. 

این شهردار در یک پست فیسبوکی گفت:‌ «این پول می‌تواند در داخل ناحیه استفاده شود و مانند یک بن کالا، عمل می‌کند.» 

شهردار ناحیه کامپانیا گفت، اسکناس‌های جدید می‌تواند برای خرید خوراک، دارو و دیگر ملزومات شخصی مورد استفاده قرار گیرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جووانی فورتوناتو گفت هدف از این ابتکار عمل حمایت از «مردمی است که برای گذران این دوران بسیار سخت به حمایت بیشتر نیاز دارند» و افزود حدود پنج هزار یورو نیز برای کمک به یک بیمارستان محلی اختصاص یافته است. 

این شهردار گفت، بر اسکناس‌های ۵۰ سنتی، یک یورویی، پنج یورویی و ۱۰ یورویی تصاویر مختلفی از منطقه کامپانیا در جنوب ایتالیا نقش بسته است. 

جوزپه کونته نخست‌وزیر ایتالیا اخیرا اختصاص یک بسته متشکل از مواد خوراکی و کوپن‌ خرید برای نیازمندان در دوران همه‌گیری ویروس کرونا را تایید کرد. همه‌گیری بیماری فعالیت اقتصادی در این کشور را کند کرده است. 

دولت به مردم دستور داده که در خانه بمانند و مگر برای نیازهای ضروری مانند خرید خوراک و دارو از خانه خارج نشوند. تمامی کسب‌وکارهای غیرضروری نیز در دوران تعطیلی سراسری کشور بسته شده‌اند.

در دوران همه‌گیری بیماری، گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر این که در کامپانیا دزدهای موتورسوار به زور اقلام خریداری شده سالمندان را از آنان سرقت می‌کنند. 

وزیر ایتالیا برای مناطق جنوبی این کشور، درباره تنش اجتماعی بالقوه و ناآرامی مدنی در مناطق فقیرنشین در صورت پیشروی همه‌گیری به سمت جنوب، هشدار داده است. 

جوزپه پرونزانو به روزنامه ملی لاریپوبلیکا گفت:‌ «نگران آن هستم که اضطراب و تاثیرهای تداوم بحران بر سلامت، درآمد و آینده بخش‌های بزرگی از جمعیت، به خشم و نفرت تبدیل شود.» 

ایتالیا یکی از کشورهای جهان است که بیشترین آسیب را از همه‌گیری ویروس کرونا متحمل شده و مسئولان در تلاش برای مهار همه‌گیری، تعطیلی سراسری کشور را که قرار بود روز جمعه به پایان برسد، تا دست‌کم ۱۳ آوریل تمدید کرده‌اند. 

طبق آمار رسمی، بیش از ۱۱۰ هزار و پانصد نفر در این کشور مبتلا شده‌اند و شمار مرگ تا روز پنج‌شنبه حدود ۱۳ هزار و ۱۰۰ نفر اعلام شده و بیش از ۱۶ هزارو ۸۰۰ نفر بهبود یافته‌اند. 

گزارش بیشتر از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان