تهدید مشاور سلامت کاخ سفید از سوی راست‌گرایان افراطی

گویا افراطی‌ها به خاطر تصحیح مدام ترامپ از جانب او به ستوه آمده‌اند

این‌ روزها دکتر آنتونی فاوچی در مصاحبه‌های مطبوعاتی کاخ سفید کنار دونالد ترامپ حضور دارد- WIN MCNAMEE/GETTY/FP

آنتونی فائوچی، متخصص ۷۹ ساله‌ بیماری‌های مسری است که این روزها به چهره‌ای آرام و آرامش بخش برای آمریکاییان در بحبوحه بحران ویروس کرونا تبدیل شده است.

حضور دکتر آنتونی فائوچی کنار دونالد ترامپ در مصاحبه‌های مطبوعاتی کاخ سفید، به آمریکاییان بسیاری آرامش خاطر داده که افراد کارشناس و کاربلد مدیریت بحران و مقابله با شیوع کووید-۱۹ را به دست دارند.

اما حالا به نظر می‌رسد گرچه او مشغول نجات جان افراد است، اما جان خود او تهدید شده است.

بعد از آنکه دکتر فائوچی پیام‌هایی شرورانه از سمت افراطیان راست‌گرا دریافت کرد که ظاهرا به خاطر تصحیح مدام سخنان رئیس جمهور در ملاء عام توسط او به ستوه آمده‌اند، دولت برای او تیمی از محافظان امنیتی منصوب کرد. 

دکتر فائوچی وقتی درباره افزایش محافظت از او سئوال شد، از اظهار نظر اجتناب کرد و به جای آن پاسخ‌گویی به چنین سئوالاتی را به بازرس کل وزارت بهداشت ارجاع داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما رئیس جمهور در این باره مداخله کرد و به گزارشگران گفت دکتر فائوچی، رئیس موسسه ملی حساسیت و بیماری‌های مسری، به محافظان امنیتی احتیاج نداشته چون «همه عاشق او هستند».

او افزود: «علاوه بر این، اگر کسی به او حمله کند به دردسر بزرگی خواهد افتاد ... او بسکتبالیست قهاری است، آیا کسی این را می‌دانست؟ او کمی برای شرکت در لیگ ملی بسکتبال کوتاه بود ولی خیلی مهارت دارد.»

تسیا ویلیامز، سخنگوی اداره خدمات کارمندان وزارت بهداشت تایید کرد که چند تن از مقامات بهداشتی کشور را تیم‌های محافظتی همراهی می‌کنند، اما به طور خاص درباره ادعاهایی که در اصل در وبسایت هیل (The Hill) گزارش شد، مبنی بر آنکه آیا دکتر فائوچی در بین آن دسته از مقامات است، اظهار نظر نکرد.

این پزشک به عنوان فردی که در مبارزه علیه ویروس کرونا همیشه حقیقت را می‌گوید، اعتبار خاصی کسب کرده است. این رفتار شجاعانه ولی باوقار او نور امیدی در دولتی است که اغلب اطلاعاتی جنجالی یا کاملا نادرست اظهار می‌دارد و به همین خاطر توجهها را به خود معطوف کرده است.

وقتی آقای ترامپ در مصاحبه‌ای مطبوعاتی وزارت امور خارجه را «وزارت پشت پرده امور خارجه» نامید که تاییدی بر توطئه‌های راست‌گرایان افراطی است، دکتر فائوچی در گوشه تصویر دیده می‌شد که سر خود را با دستش پوشاند.

اما او همچنین به هدفی برای مهره‌های محافظه‌کار و بلاگ نویسانی تبدیل شده که می‌گویند او اقدامات دولت را کم اهمیت جلوه می‌دهد. مقاله‌ای در یکی از رسانه‌های جناح راستی با عنوان «اندیشمند امریکایی» (American Thinker) او را «فردی متعلق به دولت پشت پرده و گماشته عاشق هیلاری کلینتون» نامید.
 

© The Independent