توقیف مواد مخدر ۳۰ میلیون دلاری در تونل مرزی بین آمریکا و مکزیک 

عکس آرشیوی از یکی از تونل‌های حمل مواد مخدر از تیخوانای مکزیک به سن‌دیه‌گو در آمریکا، اکتبر ۲۰۱۵- AFP PHOTO/CNS

محموله‌های مواد مخدر به ارزش ۳۰ میلیون دلار در یک تونل ارتباطی در مرز آمریکا و مکزیک توقیف شد. 

اداره امور مهاجرت و گمرکات ایالات متحده در بیانیه‌ای این تونل را «پیچیده» توصیف کرد و گفت تیخوانا را به انباری در سن‌دیه‌گو متصل می‌کند. 

تونل فوق دو هزار فوت طول و سه فوت عرض دارد و در عمق حدود ۳۰ فوتی کنده شده است. این تونل  مجهز به «دیوارهای مستحکم، سیستم تهویه، روشنایی و یک سیستم ریلی زیرزمینی» است.

مسئولان تایید کردند که ماموران، محموله های مواد مخدر شامل ۱۳۰۰ پوند کوکائین، ۸۶ پوند ترکیبات متامفتامین، ۱۷ پوند هروئین، سه هزار پوند ماریجوانا و بیش از دو پوند فنتالین را از تونل خارج کردند و ارزش آن‌ها دستکم بیش از ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار است. 

کاردل مورانت، مامور ویژه موقت و مسئول بخش امور اتباع لاتین‌تباران در سن‌دیگو، ابراز امیدواری کرد که این توقیف پیامی قوی را به افرادی بفرستد که مواد مخدر را به سوی دیگر مرز منتقل می‌کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت:‌ «امیدوارم این پیام شفاف را به آنان برساند که علی‌رغم بحران سلامت موجود، اداره بخش امور لاتین‌تباران و پلیس آماده‌اند و به تعقیب سازمان‌های خلافکار و مسئول انتقال و قاچاق مواد مخدر به ایالات متحده ادامه می‌دهند.»

همه‌گیری ویروس کرونا موجب شده که مردم سرتاسر جهان از کارکردن بازبمانند، اما جان کالری مامور ویژه اداره مبارزه با مواد مخدر گفت: «علی‌رغم همه‌گیری کووید-۱۹، کارمندان این اداره به کار خستگی‌ناپذیر برای خدمت به مردم و حفاظت از آنان ادامه می‌دهند.» 

در ماه ژانویه، مسئولان ایالات متحده و مکزیک طولانی‌ترین تونل مخصوص قاچاق مواد مخدر را در مرز بین دو کشور کشف کردند. 

این تونل چهار هزار و ۳۰۹ فوتی، به مراتب طولانی‌تر از تونلی بود که در ۲۰۰۶ کشف شد و با طول دو هزار و ۹۶۶ فوت، طولانی‌ترین تونل در آن زمان به شمار می‌رفت. 

مسئولان همچنین بر پیشرفتگی تونل تاکید کردند و آقای کالری گفت: «پیچیدگی این تونل، نشان از مصمم بودن و منابع مالی کارتل‌ها دارد.» 

آقای مورانت گفت: «پیچیدگی و طول این تونل خاص، نشان می‌دهد که ‌‌سازمان‌های خلافکار بین‌ کشورها و برای قاچاق بین‌مرزها، در تلاش بی‌وقفه و طولانی‌مدت هستند.» 

© The Independent

بیشتر از جهان