تولید آبجوی کرونا متوقف می‌شود

توقف تولید این آبجوی مکزیکی از روز یکشنبه اجرایی می‌شود

این آبجوی بدترین فروش در ۱۰ سال گذشته را تجربه می‌کند- Pixabay

همه نوع تبلیغی تبلیغ سازنده برای شرکت آبجوسازی کرونا در مکزیک نیست چرا که بیماری عالم‌گیر این ویروس نام آن را به همراه دارد.

عکس‌های پرشماری از اماکن مختلف منتشر شده که جعبه‌های این آبجو را در دوران بحران ویروس کرونا در بریتانیا دست نخورده در قفسه‌های فروشگاه‌ها نشان می‌دهد. این شرکت هفته گذشته گفت بدترین فصل خود طی ۱۰ سال گذشته را تجربه می‌کند که از همه بیشتر به خاطر سقوط فروش آبجو در چین به خاطر شیوع این ویروس و پایان یافتن گشتن‌های شبانه و رفتن به میخانه‌ها است.

اکنون ممنوعیت موقت سفرهای غیرضروری در مکزیک به خاطر شیوع بیماری عالم‌گیر ویروس کرونا نیز باعث توقف صدور آبجو از کشور شده است.

گروه مدلو، مالک آبجوی کرونا، روز پنجشنبه گفت تولید این آبجو و دیگر محصولات خود و صدور آنها به ۱۸۰ کشور دنیا را متوقف خواهد کرد چرا که فعالیت‌های تجاری این شرکت از طرف دولت مکزیک که در تلاش برای کنترل شیوع کووید-۱۹ است، غیرضروری اعلام شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بعد از آنکه تعداد آمار مبتلایان در کشور از مرز هزار نفر گذشت، مکزیک در هفته جاری وضعیت اضطراری بهداشتی در کشور اعلام کرد و دستور تعطیلی تمام فعالیت‌های غیر ضروری  را داد.

تا روز پنجشنبه این کشور ۱۵۱۰ مورد ابتلا و ۵۰ مورد مرگ گزارش کرده است.

گروه مدلو با صدور بیانیه‌ای گفت این تعلیق تولیدات از روز یکشنبه اجرایی می‌شود. این شرکت در حال حاضر نیز در حال کاهش تولیدات و فعالیت‌های خود است تا تولید را به سطحی برساند که در صورت لغو تعلیق بتواند به فعالیت‌هایش به نحو سابق ادامه دهد.

این بیانیه نوشت: «اگر دولت فدرال مناسب ببیند تا با صدور تبصره‌هایی آبجو را به عنوان محصولی کشاورزی-صنعتی تایید کند، در گروه مدلو ما آمده‌ایم که چنین برنامه‌ای را با کار از خانه ۷۵ درصد کارمندان خود پی گرفته و بتوانیم عرضه آبجو در بازار را تضمین کنیم.»

به طور کلی محصولات کشاورزی و تولید مواد غذایی فعالیت‌های ضروری در نظر گرفته می‌شوند.

گروه مدلو که بخشی از گروه آبجو سازی انهایزر-بوش است، در ۱۱ آبجو سازی در سراسر کشور مکزیک فعال است.

طبق یک نظرسنجی از بیش از ۷۰۰ نفر از مصرف‌کنندگان آبجو در ایالات متحده، ۳۸ درصد آمریکایی‌ها به خاطر وضعیت بیماری همه‌گیر فعلی «تحت هیچ شرایطی» آبجوی کرونا نخواهند خرید و ۱۴ درصد دیگر از مشارکت کنندگان گفتند از خرید آبجوی کرونا در ملا عام خودداری خواهند کرد.

نظرسنجی دیگری توسط موسسه نظرسنجی «یو-گاو» نیز هفته گذشته نشان داد که میل به مصرف آبجو اخیرا سقوط چشمگیری داشته است.

گزارش‌های تکمیلی از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان