سازمان بهداشت جهانی: هر روز به پدربزرگ و مادربزرگ‌هایتان تلفن بزنید

در بریتانیا توصیه شده تمام افراد بالای ۷۰ سال در خانه بمانند

سازمان بهداشت جهانی از جوانان خواسته تا به سالمندان در درک اطلاعات کمک کنند- Pixabay

رئیس سازمان بهداشت جهانی در اروپا از جوانان خواسته هر روز به پدربزرگ و مادربزرگ‌هایشان در دوران قرنطینه به علت شیوع ویروس کرونا، تماس بگیرند. 

هانس کلاگ در گفتگو با پادکست برنامه «داستان‌های زمانه ما» ضمن توصیه به جوانان بریتانیایی، آنها را تشویق کرده که با استفاده از تکنولوژی‌های اینترنتی با خویشاوندان خود در تماس باشند. 

او گفته: «پیام من به جوانان این است: اگر قادر به دیدن پدر بزرگ و مادربزرگ‌هایتان نیستید، هر روز یک یا دو بار با آنها تماس بگیرید». 

او افزود: « به آنان در درک اطلاعات کمک کنید. همه جا کلی اطلاعات وجود دارد. کمک کنید تا معنا و مفهوم قابل فهم و مرتبط با این اطلاعات را دریابند.» 

آقای کلاگ همچنین نسل جوان را به «داشتن برنامه روزانه، حفظ سلامتی و نیز تمرینات روزانه» فراخواند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توصیه‌های او در حالی مطرح می‌شود که میلیون‌ها نفر از سالمندان در سراسر بریتانیا طبق توصیه دولت، در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. 

مت هانکاک وزیر بهداشت بریتانیا، اوایل ماه جاری، اعلام کرده بود که همه افراد بالای ۷۰ سال در کشور، باید برای حفاظت از خود در قبال ویروس کرونا در خانه بمانند.

آقای هانکاک با اشاره به اینکه آنها باید تا چهار ماه در خانه قرنطینه شوند، اذعان داشت که «این خواسته‌ خیلی بزرگی است»، اما این بخشی از برنامه عمل دولت است که برای حقاظت از آنها ضروری است. 

انتشار این خبر، موجی از نگرانی را در میان سازمان‌های خیریه حامی سالمندان از جمله «اِیج یوکِی»، به همراه داشته است. چیزی که خیلی‌ها می‌گویند موجب تشدید حس تنهایی در کشور خواهد شد.  

از این روی، توصیه آقای کلاگ پیش بینی درستی است. 

اگر شما و یا اقوام سالمندتان در بریتانیا راجع به قرنطینه خانگی خودخواسته نگران هستید، از توصیه‌های خیریه «ایج یوکی» برای غلبه بر تنهایی، اطلاعات مربوط به خریدهایتان از سوپرمارکت و نیز سایر حمایت‌ها استفاده کنید.

© The Independent

بیشتر از زندگی