دن اوانز پس از تمرین با راجر فدرر سیاست «انجمن تنیس روی چمن» را زیر سوال ‌برد

اوانز در پی یک سال محرومیت به دلیل مثبت بودن تست دوپینگ، به بازی‌ها برمی‌گردد

AFP

اوایل ماه جاری که فدرر پیش از بازگشت به زمین خاک رس در مادرید،  دنبال یک همبازی تمرینی می‌گشت، دن اوانز، تنیس باز شماره سه بریتانیایی بود که دعوت او را پذیرفت

یک رشته تمرین با راجر فدرر در سوئیس، نظر دن اوانز در مورد «انجمن تنیس روی چمن» مبتنی بر این نگاه که آن نهاد بریتانیایی، دارد مسیر را اشتباه می رود، تقویت کرد.

اوایل ماه جاری که فدرر پیش از بازگشت به زمین خاک رُس در مادرید، دنبال یک همبازی تمرینی می‌گشت، دن اوانز، تنیس‌باز شماره سه بریتانیایی بود که دعوت او را پذیرفت.

اوانز گفت: «فدرر بیرون از زمین بازی خیلی فروتن است. گاه باورکردنی نبود که چطور با هم ناهار می‌خوردیم و امثال آن. او اصلا تظاهر نمی‌کرد. رفتارش را به خاطر این که مردم به طرفش می‌رفتند، عوض نمی‌کرد. ما برای نهار به یک کلوب گلف رفتیم. در یک کلوب متوسط تنیس هم نهار خوردیم. خیلی طبیعی بود. خیلی تعجب کردم که او چقدر به سادگی کارهایش را انجام می‌دهد. مقایسه بزرگترین تنیس‌باز جهان با آن چه ما در کشور خودمان (بریتانیا) انجام می‌دهیم، چشمانم را باز کرد.»

سایمون تیمسون، مدیر «انجمن تنیس روی چمن» به جنبه علمی ورزش معتقد است، اما اوانز فکر می‌کند که این نهاد باید تلاش خود را بر افزایش تعداد تنیس‌بازانی متمرکز کند که از نظر حرفه‌ای، گام‌های بلندتری برمی‌دارند.

اوانز بیست و هشت ساله که از برنامه انجمن برای بازگشت به نظام آکادمیک برای تنیس‌بازان جوان حمایت می‌کند، افزود: « باید اساس کار را درست انجام بدهیم و قبل از آن که بدویم، راه رفتن را یاد بگیریم. ما به تنیس بازان بیشتری که در درجات دویست تا سیصد قرار دارند نیازمندیم تا بعد بتوانیم ارزیابی‌ها و کارهای دیگرمان را شروع کنیم. بی‌تردید، مسئولان این برنامه فکر نمی‌کنند که پولشان هدر می‌رود و می‌خواهند روی آن سرمایه‌گذاری کنند. فکر می‌کنند که مردم از آن استفاده می‌کنند، پس هدر نمی‌رود. اما می‌توان از آن وجوه قدری بهتر استفاده کرد. در کشور ما، اگر پول نداشته باشید یا اهل محله ناجوری باشید، نمی‌توانید تنیس‌باز شوید. غیرممکن است، مگر آن که پدر و مادرتان خانه‌شان را گرو بگذارند. چرا مردم باید این کار را بکنند، جایی که شش تحلیل‌گر تنیس وجود دارد؟»

انجمن نشریات ورزشی نظر انجمن تنیس روی چمن را جویا شد

اوانز اکنون در پی یک سال محرومیت به دلیل مثبت بودن تست دوپینگ، به بازی‌ها برمی‌گردد. در بازگشت او به بازی‌ها، رولان گاروس اندی ماری در ویمبلدون، در میان پارتنرهای او به‌چشم می‌خورد.

تنیس‌باز شماره یک سابق جهان، به میزان تمرین‌های خود افزوده است تا بتواند به بازی‌های دوبل روی چمن بازگردد.

اوانز می گوید: «او عالی است. به نظرم راضی می‌آمد. راضی‌تر از معمول. امیدوارم برگردد و دوباره ادامه دهد.»

اوانز در طول رقابت‌های خود بیشتر اوقات از بازی روی زمین خاک رس پرهیز کرده است، اما در این فصل، حتی روی زمین سخت هم  نتایج مثبتی به دست آورد، از جمله پیروزی بر دوسان لایوویچ، دارای امتیاز سی و یک، که زمینه‌ساز راه یافتن او به رقابت‌های اوپن ایتالیا در هفته گذشته شد.

اکنون اما او برای پیروزی در جام رولان گاروس در مقابل بخت بیست و سه، فرناندو وراسکو، باید سخت تلاش کند.

اوانز در این مورد گفت: «سخت است. او تنیس‌باز خوبی است و در این فصل روی زمین خاک رس خوب بازی کرده است. همه می‌دانند که او «فورهند» قدرتمندی دارد، به همین دلیل مشتاقم در مقابل چنین تنیس‌باز خوبی بازی کنم و خودم را آزمایش کنم. حس می کنم خوب بازی کرده‌ام. خیلی راحت‌ترم. چند روز خوبی در رم گذراندم و در دور اول هم فرصت خوبی به دست آوردم. هنوز هم در حال یادگرفتن هستم.»

© The Independent

بیشتر از ورزش