فرماندار نیویورک:‌ آمار مرگ بر اثر ابتلا به کرونا بالا خواهد رفت

با ۳۹۱ مورد مرگ جدید، تعداد جان‌باختگان کرونا در نیویورک به ۱۹۴۱ نفر رسید

۳۹۱ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را در نیویورک بر اثر ابتلا به بیماری ویروس کرونا از دست داده‌اند - SPENCER PLATT / Getty Images via AFP

فرماندار نیویورک در کنفرانس روز سه‌شنبه خود گفت ۳۹۱ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را در نیویورک بر اثر ابتلا به بیماری ویروس کرونا از دست داده‌اند. او گفت مدل‌هایی که در نیویورک بر اساس اطلاعات موجود استخراج کرده‌اند، نشان می‌دهد که در پایان ماه آوریل ممکن است این ایالت به بالای پیک منحنی کرونا در نیویورک برسد. 

با ۳۹۱ مورد جدید، تعداد مرگ در نیویورک بر اثر ابتلا به بیماری کرونا به ۱۹۴۱ نفر رسید که یک چهارم ۴۳۰۰ نفری است که در سراسر آمریکا جان خود را از دست داده‌اند. 

به گفته اندرو کومو، هیچ‌کسی نمی‌داند چه زمانی این بحران اتفاق می‌افتد: «با این که همه می‌خواهند بدانند باید بگویم کسی نمی‌داند. اما آن چیزی که می‌دانیم، واقعیتی است که با آن مواجه هستیم که نه بدبینانه است و نه خوش‌بینانه‌، بلکه اطلاعاتی است که در این زمینه داریم.»

به گفته آقای کومو، مدلی که بر اساس آن سیاست‌های این ایالت تدوین می‌شود، براساس آمارهای روزانه، به‌ روز می‌شود. او گفت که این ایالت به ۱۱۰ هزار تخت بیمارستانی و ۳۷ هزار دستگاه‌ کمک تنفسی یا ونتالیتور برای درمان بیماران کرونایی نیاز دارد. با این حال، این ارقام می‌تواند با توجه به فاصله‌گیری اجتماعی و درخانه ماندن افراد در این ایالت تغییر کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرماندار نیویورک گفت که درصد بالای فاصله‌گیری اجتماعی، باعث پایین آمدن نیازهای حداکثری ایالت خواهد شد و برای مثال به جای ۱۱۰ هزار تخت، به ۷۵ هزار تخت برای درمان بیماران کرونایی نیاز خواهد داشت. 

فرماندار نیویورک هچنین تاکید کرد که براساس گمانه‌زنی‌های مختلف، مثل مطالعه موارد مبتلا به کرونا در چین و ایالت ووهان، می‌توان مدل‌های مختلفی استخراج کرد: «ما ساختار اجتماعی و دولتی متفاوتی داریم در نیویورک و نمی‌توانیم آن مقدار از سخت‌گیری‌های اجتماعی را اعمال کنیم و براساس مدل‌های مختلف، برخی می‌گویند حد بالای منحنی کرونا تا کمتر از شش هفته رخ خواهد داد و برخی می‌گویند تا هفته دیگر. اما نیویورک بر اساس تلفیقی از این مدل‌ها نیازهای خود را دسته‌بندی می‌کند.»

اندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک - Alvarez/Getty Images/AFP

براساس پیش‌بینی‌های سازمانی که توسط بنیاد بیل ‌گیتس راه‌اندازی شده است (ای.اچ.ام.ای)، در آمریکا ۹۳ هزار و در نیویورک ۱۶ هزار نفر ممکن است جان خود را در اثر ابتلا به بیماری کرونا در طی هفته‌ها و ماه‌های آینده از دست بدهند. این بدان معناست که نیویورک تنها ۱۶ درصد از این تلفات را به خود اختصاص خواهد داد. با توجه به تلفات نیویورک در طی هفته‌های گذشته، این برآورد همچنین بدان معنا خواهد بود که ایالت‌های دیگر در هفته‌های آینده با ده‌ها هزار مرگ مواجه خواهند بود و با اینکه هم اکنون نیمی از افراد مبتلا به ویروس کرونا در نیویورک هستند، نیویورک تنها کسر کوچکی از تعداد جان‌باختگان را به خود اختصاص خواهد داد . 

هم اکنون در آمریکا بیش از ۱۹۶ هزار مورد مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است و ۴۳۰۰ نفر هم جان خود را بر اثر این بیماری از دست‌ داده‌اند. براساس مدل‌های ایالت‌ نیویورک، مرگ ناشی از کرونا در نیویورک تا آخر ماه ژوئیه ادامه خواهد داشت. آمار‌ جهانی افراد مبتلا به ویروس کرونا، ۸۸۷ هزار نفر اعلام شده است. ۴۴ هزار مرگ نیز در آن پیوند، در سراسر جهان گزارش شده است. 

فرماندار نیویورک در پاسخ به این سوال که آیا با ادامه این وضعیت، اقتصاد می‌تواند به حالت قبل بازگردد، بدون آن که به صدمه بیشتری از نظر انسانی بینجامد، به شرح استراتژی‌های خدمات بهداشتی پرداخت که بازگشت به کار مردم را تسهیل می‌کند. او گفت« تست کردن سریع» افراد و در «مقیاس گسترده» می‌تواند در راستای عمل به این استراتژی کمک کند: «تست سریع، هم بازگشت سریع اقتصاد و هم پایان نگرانی در این زمینه را امکان پذیر می‌کند. نگرانی از اینکه افراد نمی‌دانند چه کسانی مبتلا هستند و این بحران چه زمانی به پایان می‌رسد.» او افزود که شرکت «ری‌جنران» ۵۰۰ هزار تست تهیه کرده است که در سراسر ایالت توزیع خواهد شد.

اندروکومو، با گلایه از جوانانی که هنوز در مکان‌های عمومی حضور دارند به آنها هشدار داد که با این کار زندگی بقیه را به خطر می‌اندازند. او گفت: «جوانان باید این پیام را بگیرند….ما در نظر داریم زمین‌های بازی را در نیویورک ببندیم. شما نمی‌توانید بسکتبال بازی کنید. چرا که فاصله‌گیری اجتماعی را نادیده می‌گیرد.» 

فرماندار نیویورک گفت که با همه بیمارستان‌های این ایالت همکاری می‌کند و بیمارستان‌ها، هم با یکدیگر همکاری می‌کنند و هم پرسنل و هم بیمار جابجا می‌کنند. به گفته او، «در این جنگ» مهم این است که ببنیم وقتی ما به بالای منحنی ابتلا به کرونا می‌رسیم، چه اتفاقی می‌افتد .

اندروکومو گفت به عنوان یک جامعه باید فکر کنیم چطور این تجربه ما را برای همیشه تغییر خواهد داد: «ما هیچ وقت دیگر همان که بودیم نخواهیم شد. ترس و نگرانی که ما داریم، قرار نیست از بین برود. اینکه بپرسید ما کی به شرایط طبیعی برمی گردیم، باید بگویم هیچ وقت باز نمی‌گردیم. ما به یک حالت طبیعی جدیدی برمی‌گردیم. این تغییر مثبت است نه منفی. اجازه بدهید درست مثبت بگیریم. اینکه چه کار خواهیم کرد اگر چنین چیزی بار دیگر اتفاق بیافتد، چطور دولت محلی با دولت فدرال همکاری کند؟ چرا ما تله-آموزش نداشتیم؟ چرا ما باید برای تجهیزات پزشکی ساده از چین خرید کنیم؟ ما می‌دانیم این ویروس‌ها در حال تغییر هستند. چرا ما از آنها جلو نیفتیم؟»

او در مورد برادر خودش کریس کومو، مجری شبکه سی ان ان که مبتلا به کرونا شده است گفت که وضع او خوب است ولی همه باید بدانند که «هرکسی می تواند به این بیماری مبتلا بشود. هیچ قهرمانی وجود ندارد که بگوید من مبتلا نمی‌شوم. هیچ کسی از آن در امان نیست. هر چقدر هم که برادر من باهوش و مراقب بود باز به این ویروس مبتلا شد.»