دعای حسین شریعتمداری به حال ترامپ

مدیرمسئول روزنامه کیهان می‌گوید خدا کند رئیس جمهوری آمریکا کرونا نگیرد

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان - عکس از خبرگزاری تسنیم

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول یکی از مهم‌ترین رسانه‌های نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس دعا کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، به ویروس کرونا دچار نشود. 

شریعتمداری با اشاره به تحرکات نظامی نیروهای آمریکایی در عراق و این که هرگونه حمله نظامی نیروهای آمریکایی «حماقت» بزرگی خواهد بود، گفت: «باید دعا کرد و عاجزانه از خدا خواست که ترامپ به ویروس کرونا مبتلا نشود و به حماقت‌های خود ادامه بدهد.»

شریعتمداری حمله احتمالی آمریکا به عراق را «حماقتی دانست که منجر به پیروزی جبهه مقاومت می شود.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان این ادعا که «آمریکا بعد از ناکامی در تحمیل مهره خود به عنوان نخست وزیر عراق دست به تحرکات نظامی تازه‌ای زده است»، گفت: «آمریکا و متحدان اروپایی و منطقه‌ای آن طی دو دهه اخیر شکست‌های سنگینی را در منطقه تجربه کرده‌اند و به خوبی می‌دانند که از کمترین توان و آمادگی لازم برای ورود به یک درگیری تازه در منطقه برخوردار نیستند.»

حسین شریعتمداری مدعی شد که «ناتوانی آمریکا برای ورود به یک درگیری نظامی تازه در منطقه برملا شده است.» به گفته او، تحرکات نظامی اخیر آمریکا در عراق «در حد و اندازه یک عملیات روانی با دو هدف مرعوب کردن مردم عراق و انحراف افکار عمومی مردم آمریکا از ناتوانی نزدیک به رسوایی دولت این کشور در مقابله با ویروس قتل عام کننده کروناست».

در روزهای گذشته و پس از گزارش‌های مبنی بر جابه‌جایی نیروهای نظامی آمریکا از پایگاه‌های نظامی آن کشور در عراق و استقرار تمامی نیروهای آمریکایی در پایگاه‌های عین‌الاسد و دو پایگاه در نزدیکی اربیل، نیروهای شیعه نزدیک به حکومت ایران در عراق هم‌چون «کتائب ‌حزب‌الله» زبان تهدید علیه آمریکا گشودند و گفتند که هر حرکتی از سوی نیروهای آمریکایی، با واکنش شدید آن نیروها مواجه خواهد شد. 

از سوی دیگر، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران هم نسبت به عواقب تحرکات نظامی نیروهای آمریکایی در عراق واکنش نشان داد و عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، اقدامات آمریکا در منطقه را «تشنج‌آفرین» قلمداد کرد. 

امروز هم‌چنین محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس مدعی شد که «ابرقدرتی رژیم آمریکا دیگر تمام شده و هر کاری بکند مثل حیوان سربریده‌ای است که دست و پا می‌زند و دیگر قدرت به او برنخواهد گشت.»

بنا به ادعای محمدرضا نقدی، «سخن از عمر ۲۵ ساله رژیم صهیونیستی و کم و زیاد کردن آن برداشت کاملا غلط از فرمایشات رهبری و روحیه دادن به اسرائیل است. عمر منحوس آن رژیم قطعا به ده سال هم نمی‌رسد. شاید به ۵ سال هم نرسد.»

به نظر می‌رسد که با توجه به شرایط منطقه، زبان تهدید همیشگی سپاهیان و نیروهای نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی ایران علیه آمریکا، برنده‌تر شده است.

در روزهای گذشته و با اعلام تحرکات نیروهای آمریکایی درعراق، بسیاری از تحلیل‌گران نزدیک به حکومت جمهوری اسلامی ایران بیشتر از قبل بر طبل رجزخوانی می‌کوبند و بر تنش‌های موجود می‌افزایند. تنش‌هایی که مشخصا پس از قتل قاسم سلیمانی به دست نیروهای آمریکایی و متعاقب آن، حمله موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در عراق، آغاز شد. 

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران هم روز گذشته بیانیه‌ای صادر کرد و نسبت به انجام عملیات نظامی علیه نیروهای جمهوری اسلامی ایران در هر نقطه‌ای از منطقه، هشدار داد.

سپاه در بیانیه خود نوشت: «خطای دشمنان در هر نقطه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، آخرین خطای آنان است.»

بیشتر از