پزشکی که هفته گذشته با ولادیمیر پوتین ملاقات کرد به ویروس کرونا مبتلا است

شمار کلی موارد ابتلا به ویروس کرونا در روسیه دو هزار و ۳۳۷ نفر است

 هنوز مشخص نیست که آیا آقای پروتسنکو در زمان دیدار رئیس جمهور ناقل ویروس بود یا خیر  - Sputnik/Alexey Druzhinin/Kremlin/File Photo via REUTERS

 تیم ولادیمیر پوتین رئیسجمهور روسیه برای ماه‌‌ها تلاش کرد تا از او در مقابل ویروس کرونا محافظت کند. در آغاز از روزنامه‌نگارانی که در جلسات مطبوعاتی شرکت می‌کردند تب‌سنجی می‌شد. بعد تست کرونا برای همه اجباری شد، آن هم وقتی که تست در کل کشور کمیاب بود. 

حالا و پس از اعلام نتیجه تست کووید-۱۹ یک دکتر ارشد که هفته گذشته رئیس جمهور روسیه را در بیمارستانش پذیرفت، به نظر می رسد این تلاش‌ها بی‌فایده بوده است. 

دوربین‌های تلویزیونی نشان دادند که در دیدار ولادیمیر پوتین از یک بیمارستان عمده مسکو برای رسیدگی به ویروس کرونا در روز دوشنبه، رئیس جمهور روسیه و دنیس پروتسنکو مکالمه نزدیک و طولانی داشتند و یک بار دست دادند. از میان تیم همراه رئیس جمهور فقط دمیتری پسکوف، مشاور رسانه‌ای او ماسک زده بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 هنوز مشخص نیست که آیا آقای پروتسنکو در زمان دیدار رئیس جمهور ناقل ویروس بود یا خیر. نتیجه آزمایش این پزشک تقریبا قطعی است اما همواره آزمایش‌ها درصدی از احتمال خطا دارند و ممکن است گاهی نتیجه اشتباه بدهند. معمولا بیش از پنج روز طول می‌کشد تا نشانه‌های ابتلا به ویروس کرونا در فرد ظاهر شود. 

آقای پروتسنکو، رئیس بیمارستان مقابله با ویروس کرونا در مسکو، اخیرا به یکی از چهره‌های سرشناس رسانه‌ای در روسیه تبدیل شده است. او در حساب کاربری خود در فیسبوک نوشت نوع میانه‌‌ای از بیماری را تجربه می‌کند و خود را در دفترش قرنطینه خواهد کرد. او نوشت:‌ «فکر می‌کنم ایمنی که طی ماه گذشته ساخته‌ام به خوبی کمکم خواهد کرد.»

طی یک شب، آمار موارد جدید ثبت شده ابتلا به ویروس کرونا در روسیه به رکورد تازه‌ ۵۰۰ نفر رسید و شمار کلی موارد ابتلا در این کشور دو هزار و ۳۳۷ نفر شد. این رقم حاکی است که روسیه حالا وارد مرحله جدیدی از همه‌گیری بیماری شده است. 

© The Independent

بیشتر از جهان