تولید کیت‌های تشخیص ۱۵ دقیقه‌ای کرونا در تایلند

امیدواری‌ها برای غربالگری سریع‌تر در تایلند افزایش یافته است

به علت موج گسترده بیماران و تشدید همه‌گیری، ‌صف انتظار برای انجام تست کرونا در بیمارستان‌های تایلند، حدود سه تا چهار روز طول می‌کشد. - Jack TAYLOR / AFP

یک تست فوری کووید-۱۹ که ظرف ۱۵ دقیقه نتیجه را اعلام می‌کند در تایلند تولید شده است. 

تیم سازنده این تست در دانشگاه چولالونگکورن در بانکوک، امیدوار است که این اقدام بتواند با غربالگری زودهنگام مردم، از فشار بر بیمارستان‌ها بکاهد. 

تیم سازنده همچنین تاکید کرد که این تست قرار نیست جای تست متعارف برای بررسی واکنش پلیمری یا پی‌سی‌آر را بگیرد که با نمونه‌برداری از مخاط گلو و بینی افراد انجام می‌شود. 

اما تست جدید باید کمی از بار موجود بر شانه‌ بیمارستان‌های کشور را بکاهد. به علت موج گسترده بیماران و تشدید همه‌گیری، ‌صف انتظار برای انجام تست کرونا در بیمارستان‌ها، حدود سه تا چهار روز طول می‌کشد. 

پرفسور نارین هیرانسوتیکول، سرپرست مرکز عملیات اضطراری کووید-۱۹ در چولالونگکورن است که روز دوشنبه از تست جدید رونمایی کرد. او گفت، آزمایش جدید به این ترتیب است که پرستار از انگشت بیمار خون می‌گیرد و آن را به نوار آزمایش اضافه می‌کند. 

این تست از طریق شناسایی آنتی‌بادی‌های آی‌جی-جی و آی‌جی-ام در خون کار کرده و تعیین می‌کند که آیا فرد در حال حاضر یا قبلا به کووید-۱۹ مبتلا بوده یا خیر. 

این تست ظرف ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نتیجه مثبت یا منفی را مشخص می‌کند، در حالی که اعلام نتیجه در تست عادی موسوم به پی‌سی‌آر، حدود دو برابر این زمان می‌برد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر هیرانسوتیکول به «بانکوک‌‌پست» گفت، کسانی که جواب آزمایش‌شان مثبت شود فورا برای انجام آزمایش عادی پی‌سی‌آر به بیمارستان فرستاده می‌شوند تا ابتلایشان مورد تایید قرار گیرد. 

از کسانی که نتیجه آزمایششان منفی است، درخواست می‌شود تا سه روز دیگر مجددا برای تست بعدی مراجعه کنند. 

این کارشناس گفت، تیمش بیش از ۱۰۰ تست آزمایشی با دقت تشخیص ۹۵ درصد انجام داده است. 

او به بانکوک‌پست گفت که تست جدید یک نقطه عطف است، چرا که به باور او شمار موارد ابتلا حدود «چهار تا پنج برابر بیشتر» از شمار رسمی و تایید شده است. 

تایلند روز چهارشنبه از شناسایی ۱۲۰ مورد جدید ابتلا و دو مورد مرگ خبر داد. به این ترتیب، شمار کلی مبتلایان در این کشور به ۱۷۷۱ و شمار جان‌باختگان به ۱۲ نفر می‌رسد. 

© The Independent

بیشتر از جهان