دونالد ترامپ: دو هفته خیلی خیلی دردناک در پیش رو است

احتمال جان‌باختن ۲۴۰ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا

دونالد ترامپ در کنفرانس خبری در کاخ سفید،۳۱ مارس ۲۰۲۰-WIN MCNAMEE / Getty Images via AFP

همزمان با افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا به حدود ۱۸۹ هزار نفر و جان‌باختن حدود ۳ هزار و ۹۰۰ نفر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده اعلام کرد که دو هفته پیش رو «خیلی ‌خیلی دردناک» خواهد بود. او از آمریکایی‌ها خواست خود را برای این دو هفته سخت آماده کنند.

روز گذشته نیز ترامپ وضعیت یک ماه آینده را بحرانی توصیف کرده بود.

ترامپ در حالی از شرایط دشوار پیش رو سخن می‌گوید که نتیجه یک مدل‌سازی مرگ ۲۴۰ هزار آمریکایی در نتیجه‌ همه‌گیری کووید-۱۹ (کروناویروس) را پیش‌بینی کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته ارایه دهندگان این نظریه در صورتی که فاصله‌گذاری‌های اجتماعی به دقت اجرا نشوند، جان باختن این تعداد از شهروندان آمریکایی محتمل خواهد بود.

ترامپ ابراز امیدواری کرده که با جدی گرفتن هشدار‌ها و رعایت اصول توصیه شده، پیش‌بینی بالای ۱۰۰ هزار قربانی محقق نشود. به گفته رئیس‌جمهور آمریکا در صورتی که اقدامات پیشگیرانه به درستی اجرا نشود، احتمال جان باختن یک تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هم وجود خواهد داشت.

در حال حاضر حدود ۹۰۰ هزار نفر در جهان به کروناویروس مبتلا هستند و بیش از ۴۲ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا، ایتالیا و اسپانیا از نظر تعداد مبتلایان در صدر فهرست جهانی قرار دارند.

چین به عنوان کشور منشاء کرونا هم اکنون در رده چهارم است.

پس از آن نیز آلمان، فرانسه و ایران قرار گرفته اند.

بسیاری از کارشناسان با ابراز تردید در مورد آمار رسمی کشورهایی مانند چین و ایران، تاکید می‌کنند که کثرت تست‌های انجام شده در کشورهایی مانند آمریکا و ایتالیا، به شناسایی موارد بیشتر ابتلا به بیماری کمک کرده است.

این در حالی است که در برخی ایالت‌های آمریکا از جمله نیویورک قرنطینه اعلام شده و قوانین سختگیرانه فاصله‌گذاری اجتماعی دست‌کم تا یک ماه دیگر تمدید شده است.

بیشتر از جهان