با همه‌گیری کرونا میلیون‌ها گیاه و درخت راهی زباله‌دان می‌شود

صنعت باغبانی ۱.۴ میلیارد پوندی بریتانیا این روزها بدون مشتری مانده است

تا پایان ژوئن کسر فروش گیاهان در بریتانیا به ۶۸۷ میلیون پوند می‌رسد-Pixabay

طبق هشدار انجمن صنفی صنعت باغبانی بریتانیا، این صنعت به وضعیت «بحران» رسیده است زیرا ویروس جهان‌گستر کرونا مراکز باغبانی سراسر بریتانیا را تعطیل کرده است.

به گفته انجمن صنفی باغبانی بریتانیا (هتا)، شرکت‌های باغبانی که بسیاری از آن‌ها خانوادگی هستند، به علت آن که خریداری برای محصولات‌شان وجود ندارد، ممکن است مجبور شوند گیاهان و درختان خود را که میلیون‌ها پوند ارزش دارند، به زباله‌دانی‌ها بیندازند.

این انجمن از دولت خواست تا دخالت کند و برای جلوگیری از فروپاشی عنقریب این صنعت، ۲۵۰ میلیون پوند کمک مالی بدهد.

طبق اعلام انجمن صنفی باغبانی، حدود ۶۵۰ شرکت در بریتانیا با پرورش گیاهان تزیینی، سالانه ۱.۴ میلیارد پوند ارزش اقتصادی تولید می‌کنند. این انجمن افزود که بیش از ۱۵ هزار نفر به طور مستقیم و حدود ۳۰ هزار نفر به طور غیرمستقیم، در این بخش اشتغال دارند.

به گفته این انجمن صنفی، از «روز مادر» که یکی از شلوغ‌ترین روزها برای این بخش است و مردم شروع به خودقرنطینگی کردند، فروش کاهش یافت.

وجود قرنطینه کرونایی، به معنای آن است که فرا رسیدن تعطیلات عید پاک و روز کارگر نیز تکانی به بازار نخواهد داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق برآورد انجمن صنفی باغبانی، تا پایان ژوئن کسر فروش گیاهان در بریتانیا به ۶۸۷ میلیون پوند می‌رسد.

انجمن صنفی باغبانی خواهان اعتبار کمکی برای پشتیبان از بخش تولید گیاهان تزیینی است که پرورش‌دهنده پیاز گل، گیاهان بسترساز، دسته گل و گل‌های گلدانی برای مراکز باغبانی، فروشگاه‌ها، گل‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های موسوم به «خودت انجام بده» است. آلن تیچمارش، مجری تلویزیون و پرورش‌دهنده گیاهان باغی، نیز از این درخواست حمایت کرد و خواستار اقدام سریع دولت شد.

او گفت: «اگر شکل‌هایی از برنامه‌های امدادی وجود نداشته باشد، باغ‌ها و فضاهای سبز محکوم به افول خواهند بود، زیرا پرورش‌دهندگان گیاهان باغی نمی‌توانند از پس ضررهای گریزناپذیر برآیند. در وضعیتی که سال‌ها طول می‌کشد تا بهبود یابد، کسب‌وکارها بی‌درنگ از بین خواهند رفت.»

«دولت باید برنامه‌ای امدادی را به اجرا در‌آورد تا بخش باغبانی بریتانیا از بین نرود. وگرنه باغ‌ها و فضاهای سبز که منبع حیاتی مواد غذایی و تفریح مردم هستند، دچار آسیب جبران‌ناپذیر می‌شوند.»

جیمز بارنز، رئیس انجمن صنفی باغبانی، هم گفت: «توفانی تمام‌عیار در بریتانیا به پا شده است و به خاطر آن که ویژگی فصلی و فسادپذیری محصول در صنعت ما منحصر به فرد است، هر روز که می‌گذرد پرورش‌دهندگان گیاهان باغی با از دست رفتن فزاینده موجودی‌هاشان مواجه خواهند بود.»

«خواهان همکاری دولت با نماینده این صنعت یعنی انجمن صنفی باغبانی هستیم تا برنامه پشتیبانی مالی برای کمک به کسب‌و‌کارهایی شکل بگیرد که با بحران مالی عظیمی مواجه هستند و ناچارند موجودی‌های فسادپذیرشان را دور بریزند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی