توصیه وزیر بریتانیایی: فقط هفته‌ای یک بار برای خرید خانه را ترک کنید

از شهروندان بریتانیایی درخواست شده دفعات حضور در خارج از خانه را به حداقل برسانند

بریتانیا قوانین سخت‌گیرانه قرنطینه و محدودیت تردد را اجرا می‌کند-Isabel INFANTES / AFP

یک وزیر کابینه بریتانیا گفت اینکه در راستای کمک به توقف انتشار ویروس کرونا، مردم باید فقط هفته‌ای یک بار برای خرید از خانه بیرون بروند توصیه رسمی دولت نیست. 

گرنت شپز، وزیر حمل و نقل، گفت مردم در دوران قرنطینه فقط باید هفته‌ای یک بار برای خرید مایحتاج ضروری، و نه چیز دیگر، از خانه بیرون بروند.  

آقای شپز در برنامه صبحانه شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت:‌ «مردم قوانین مقرر شده را می‌دانند، و باید تلاش کنند که هفته‌ای یک بار به خرید بروند. فقط کارهای ضروری را انجام دهید، نه چیز دیگر.» 

برای برخی از مردم «قضاوتشان این خواهد بود که هفته‌ای یک بار خواهد بود، اما این چیزی نیست که راهنما مشخص می‌کند.»

به گفته سخنگوی دولت، توصیه رسمی دولت بریتانیا دقیقا تعیین نمی‌کند که مردم چند بار مجاز به ترک خانه‌هاشان هستند، اما می‌گوید که بیرون‌ رفتن برای خرید را «به حداقل ممکن» کاهش دهند. 

آقای شپز گفت، در اجرای توصیه‌نامه مربوط به خودقرنطینگی برای مقابله با کووید-۱۹، «مشکلات آزاردهنده‌ای» وجود داشته است. 

وقتی در مورد توصیه آقای شپز سوال شد، یک سخنگوی دولت گفت که توصیه‌های دولت دقیقا چنین موضوعی را مشخص نمی‌کند. 

این در حالی است که پلیس بریتانیا پیش‌تر با اتهام «مته به خشخاش گذاشتن» در مورد اعمال مقررات تعیین‌شده برای کند کردن روند انتشار ویروس کرونا مواجه شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز دوشنبه، گزارش‌هایی مطرح شد مبنی بر این که ماموران پلیس به مغازه‌داران گفته‌اند که تخم‌مرغ‌های شکلاتی مخصوص عید پاک، اقلام ضروری محسوب نمی‌شوند. 

آقای شپز گفت، «یک یا دو مورد» بوده که پلیس در اجرای قوانین زیادی سختگیرانه عمل کرده است، اما ماموران پلیس در مجموع «منطقی» هستند. او گفت:‌ «فکر می‌کنم پلیس کار سختی را انجام می‌دهد.»

او افزود:‌ «شاید یکی دو مورد بوده که پلیس به شکل درست برخورد نکرده باشد. در سطح کشور مردم نه‌تنها از قوانین بسیار خوب پیروی می‌کنند، بلکه به طور کلی پلیس نیز رویکردی بسیار منطقی دارد.» 

هفته گذشته یک مامور پلیس در اج‌ور در شمال غرب لندن، برای یک نانوایی که برای نشان دادن فاصله‌گذاری اجتماعی با گچ روی زمین علامت زده بود، برگ جریمه صادر کرد و برای این کار، به انجام کار غیرمنطقی متهم شد. 

این مامور پلیس سپس گفت که جریمه را باطل کرده است. 

 همزمان، روز یکشنبه پلیس دربی‌شایر برای ریختن رنگ سیاه درون برکه «بلو لاگون» با هدف جلوگیری از ورود شناگران، مورد انتقاد قرار گرفت. 

پلیس دربی‌شایر همچنین از سوی مدافعان حریم خصوصی به دلیل استفاده از پهپاد و فیلمبرداردی از مردم در سالن‌های زیبایی، مورد انتقاد قرار گرفت. 

© The Independent

بیشتر از جهان