ادعا درباره فعالیت اجنه در دوران کرونا

عضو مجلس خبرگان می‌گوید کرونا مهلتی‌ست که خداوند به شیاطین جن و انس داده است

آیت‌الله میرباقری عضو مجلس خبرگان - خبرگزاری تسنیم

همه‌گیری سریع ویروس کرونا و شیوع ناباورانه این بیماری در میان مردم  همراه با افزایش ناگهانی آمار مبتلایان و قربانیان در ایران طی دو ماه گذشته، موجب طرح روایت‌هایی متفاوت از این ویروس جهان‌گستر شد؛ از جمله تئوری ساخت و شیوع ویروس کرونا توسط آمریکا، و حتی جاسوس‌بازی اسرائیلی‌ها به وسیله نفوذ اجنه!

مهم‌ترین واکنش، بی‌شک از سوی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران بود که در سخنرانی نوروزی خود هم آمریکا را به عنوان یکی از متهمان احتمالی ساخت و شیوع ویروس کرونا متهم کرد، و هم احتمال دشمنی کردن اسرائیل را از طریق «اجّنه» علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران مطرح کرد.

در تازه‌ترین روایت هم‌سان با تئوری‌های رهبر جمهوری اسلامی ایران، یک عضو مجلس خبرگان رهبری ادعاهای جدیدی درباره ویروس کرونا مطرح کرده است. 

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیّد محمّدمهدی میرباقری، که غیر از عضویت در مجلس خبرگان رئیس فرهنگستان علوم اسلامی نیز هست، ادعاهای عجیبی درباره دوران سلطه ویروس کرونا کرده است. 

به گفته این عضو مجلس خبرگان، در امتداد این دوران، دو احتمال وجود دارد؛ یکی «عبور از نظم مادیِ مدرن، به نظم معنوی و نظمِ تحت‌تأثیرِ هدایت‌های الهی» که به ظهور امام زمان می‌انجامد، و دیگری «تغییر مفهوم و سازوکارهای حُکمرانی بر جهان و ایجاد یک نظم پیچیده‌تر مادی»  که گویا به دست شیاطینِ جن و انس و با طراحی‌های بزرگ و پنهان در پشتِ صحنه رخ خواهد داد. 

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در توضیح این که این «شیاطین جن و انس» در دوران کرونا در پی تغییرات بنیادی نظم حاکم برمی‌آیند، مدعی شده است که «خدای متعال مهلتی به شیاطینِ جن و انس داده باشد و دستگاه ابلیس و شیاطین انس از این فرصت استفاده کنند و با طراحی‌های بزرگ و پنهان در پشتِ صحنه، به‌دنبالِ تغییر مفهوم و سازوکارهای حُکمرانی بر جهان و ایجاد یک نظم پیچیده‌تر مادی، یعنی عبور از حاکمیت کنونیِ قدرت‌های مادی بر جهان به‌سمتِ حاکمیت مجازی و حکمرانی مجازی و سایبری باشند که فضایی مدیریت‌پذیرتر، خشک‌تر و سخت‌تر است».

به زعم آیت‌الله میرباقری، کرونا «فراتر از یک مسئله بهداشتی است» و باید در تمامی ابعاد به آن نگاه شود. به گفته این عضو مجلس خبرگان، «حتی جنبۀ امنیتی و جنگ بیولوژیکی هم مورد توجه قرار گرفته و آمادگی‌هایی برای مقابله با این تهدید فراهم شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که پس از اتهام‌زنی‌های مقامات حکومتی، و در راس آنها علی خامنه‌ای، مسئله احتمال جنگ بیولوژیک آمریکا و اسرائیل به وسیله شیوع و تولید ویروس کرونا مطرح بود و آن روایت از زبان بسیاری در حکومت، چه فرمانده سپاه پاسداران و چه رئیس شورای عالی امنیت ملی، به گوش رسید. 

بنا به ادعای این عضو مجلس خبرگان و رئیس فرهنگستان علوم انسانی، «دست‌های پشتِ صحنۀ قدرت در جهان» بعد از جنگ جهانی فضایی از رعب و هراس و اضطراب و گریز از جنگ در جامعه جهانی به وجود آوردند و «سازمان‌های بین‌المللی هم‌چون سازمان ملل» را بر جهان حاکم کردند، حالا نیز به واسطه ویروس کرونا و فضای ناامنِ کنونی، می‌خواهند که جامعه جهانی را برای پذیرش یک پیشنهاد جدید برای تحققِ یک نظم مادی و ایجاد «حکمرانی مجازی» آماده کنند.

به گفته این عضو مجلس خبرگان، « دورکاری‌ها و تعطیل کردن تجمعات حقیقی و عبور از جامعۀ حقیقی به جامعۀ مجازی» و قراین فراوان دیگر، به‌ویژه قرار گرفتن در «شرایطِ یک رزمایش بزرگِ زیست در فضای مجازی، که آخرین مقاومت‌ها در برابرِ آن در حال فروریختن است، مؤیداتی بر این احتمال است که شاید چنین پشتِ صحنه‌ای وجود دارد تا بتوانند سیطره بلامنازع مجازی بر جهان پیدا کنند.»

به گفته آیت‌الله میرباقری، «این فرض هم دور از نظر نیست که این ویروسِ منحوس اما هوشمند، از همان آغاز هم با هدفِ ایجاد گسست اجتماعی از یک طرف، و شکل‌دهی به پیوست و انسجامِ مجازی و کلبۀ الکترونیکی از طرف دیگر، مهندسی و مدیریت شده باشد.»

بیشتر از