توصیه نهاد خیریه: سکس با افراد خارج از خانه را فعلا متوقف کنید

«الان وقت قرنطینه خانگی و توقف رابطه با افراد خارج از خانه است»

این خیریه بریتانیایی می‌گوید هدف از این پیام حفاظت از سلامت افراد مقابل ویروس کرونا است- Pixabay

یکی از سازمان‌های عمده خیریه بریتانیا توصیه کرده است که در دوران بحران ویروس کرونا، هرگونه ارتباط برای برقراری رابطه جنسی را متوقف کنند. 

دولت بریتانیا قوانین سرسختانه‌ای را برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی حاکم کرده است تا با انتشار ویروس کرونا مقابله شود. این مقررات، مواردی را از تعطیلی مدارس گرفته تا پرهیز از سفرهای غیرضروری و کار از خانه تا جای ممکن، در بر می‌گیرد. 

تمهیدات جدید قرنطینه که برای کند کردن روند انتشار ویروس معرفی شده است، همچنین از مردم می‌خواهد که در خانه بمانند و فقط برای خرید خوراک از فروشگاه‌های نزدیک یا ورزش یک بار در روز، خانه را ترک کنند. 

ترنس هیگینس تراست، خیریه عمده بریتانیا در حوزه اچ‌آی‌وی و بهداشت جنسی، مردم را به توجه به بخشی از دستورالعمل دولت فراخوانده است که از مردم می‌خواهد که در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در خانه‌ها، از ملاقات با هر فردی که همخانه‌شان نیست، خودداری کنند. 

دکتر مایکل بردی، مدیر بهداشت و پزشکی در ترنس هیگینس تراست، گفت:‌ «من هرگز طرفدار تبلیغ برای دوری‌ جستن از رابطه نبوده‌ام، اما این پیام درباره حفاظت از سلامت جنسی افراد نیست، بلکه درباره حفاظت از سلامت کلی شما و افراد پیرامونتان از یک ویروس کشنده است. این توصیه برای ما غیرعادی و بی‌سابقه است، اما الان زمانی غیرعادی و غیرقابل پیش‌بینی است.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت:‌ «کاملا عادی است که برای لذت بردن، کاهش استرس و اضطراب و یا صرفا گذران وقت، جویای رابطه جنسی باشیم؛ چه با شریک همیشگی و چه با استفاده از نرم‌افزارهای یافتن یار و زوج جنسی. اما «وضعیت عادی جدید» ما این است که حالا باید برای این کار راه‌های دیگری بیابیم، و به توصیه ماندن در خانه گوش دهیم. مسئله فقط این نیست که در مقابل ویروس از خود مراقبت کنیم، بلکه باید از آسیب‌پذیرترین افراد جامعه‌مان مراقبت کنیم.» 

او افزود:‌ «هرگز فکر نمی‌کردم که این را بگویم، ولی واقعیت این است که در حال حاضر شما ایمن‌ترین شریک جنسی خودتان هستید. الان وقت در خانه ماندن، توقف رابطه با افراد خارج از خانه، و یافتن راه حل‌های خلاقانه درباره اداره زندگی جنسی است.» 

این خیریه گفت که شستن دست‌ها و پرهیز از بوسیدن شریک جنسی در هنگام رابطه جنسی، برای جلوگیری از انتشار ویروس کافی نیست و تاکید کرد که از هر سه فرد مبتلا به ویروس کرونا، یک نفر کوچکترین نشانه‌ای از بیماری ندارد، ولی کماکان می‌تواند ویروس کرونا را به دیگرانی انتقال دهد که شاید در معرض بیشترین خطر ابتلا به نوع وخیم بیماری باشند. 

این سازمان گفت:‌ «کاهش تماس بدنی و کاهش روابط جنسی می‌تواند اثر بزرگی بر کاهش سرایت ویروس کرونا داشته باشد. معنی این توصیه این است که یا با فردی که در یک خانه با شما زندگی می‌کند رابطه جنسی داشته باشید، و یا راه دیگری برای لذت جنسی خود پیدا کنید.» 

حدود هزار و ۱۹ نفر در بریتانیا بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته‌اند. به گفته وزارت بهداشت بریتانیا، یک روز قبل این رقم ۷۵۹ نفر بود. 

تا ساعت ۹ صبح روز شنبه، از ۱۲۰ هزار و ۷۷۶ نفر در این کشور آزمایش کرونا گرفته شده است و جواب ۱۷ هزار و ۸۹ مورد مثبت درآمده است. 

آزمایش‌های کووید-۱۹ برای کارکنان بهداشت و درمان که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، قرار است از آخر هفته آینده به حالت آزمایشی انجام شود تا در صورت نتیجه منفی آزمایش، افراد بتوانند به سر کار بازگردند. 

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، به ویروس کرونا مبتلا شده است و به پیشگام واکنش به بحران فزاینده از سوی دولت بدل شده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی