همه‌گیری کرونا در استرالیا: تجمع بیش از دو نفر ممنوع!

۱۰۰۰ تا ۱۰۰ هزار دلار جریمه و شش‌ماه تا یک سال حبس در انتظار متخلفان

جریمه نادیده گرفتن فاصله‌گذاری اجتماعی یا محدودیت تردد در نیوسوث‌ولز هزار تا پنج هزار دلار و جریمه نقض قرنطینه ۱۱ هزار دلار است-Saeed KHAN / AFP

با افزایش شمار جان‌باختگان کووید-۱۹ در استرالیا به ۱۸ نفر و ابتلای حدود ۴ هزار و ۲۰۰ نفر، دولت اسکات موریسون تجمع بیش از دو نفر را ممنوع اعلام کرد. همچنین از همه افراد بالای ۷۰ سال درخواست شده که خود را قرنطینه کنند.

نخست‌وزیر استرالیا که به طور مستمر نتیجه جلسه‌های روزانه خود را به اطلاع مردم می‌رساند، تاکید دارد که شهروندان تنها باید برای موارد ضروری مانند خرید مواد غذایی یا مراجعه به پزشک و داروخانه از خانه خارج شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در هفته گذشته بارها، رستوران‌ها و سالن‌های ورزشی و دیگر اماکن غیرضروری تعطیل شدند و رستوران‌ها تنها مجاز به ارایه خدمات غذای بیرون‌بر هستند. از روز دوشنبه نیز همه زمین‌های بازی کودکان و باشگاه‌های ورزشی روباز درهای خود را به روی شهروندان می‌بندند.

از سوی دیگر هر مسافری که وارد استرالیا شود، به مدت ۱۴ روز به طور اجباری در قرنطینه قرار می‌گیرد.

مقامات فدرال هشدار دادند در صورتی که شهروندان به طور کامل قوانین مربوط به محدودیت تردد را اجرا نکنند، سطح هشدار و محدودیت‌ها را افزایش خواهند داد.

به گزارش استرالین، در حال حاضر شهروندان یا صاحبان کسب و کارها در صورت سرپیچی از قوانین جریمه می‌شوند. برای مثال جریمه نادیده گرفتن فاصله‌گذاری اجتماعی یا محدودیت تردد در نیوسوث‌ولز هزار تا پنج هزار دلار و جریمه نقض قرنطینه ۱۱ هزار دلار است که می‌تواند شش ماه حبس نیز به دنبال داشته باشد. در برخی ایالت‌های دیگر نیز جریمه‌هایی تا ۱۰۰ هزار دلار و یک سال حبس برای شهروندان و صاحبان تجارت متخلف در نظر گرفته شده است.

بیشتر از جهان