بحران کرونا؛ هم‌یاری پلی استیشن با آمریکایی‌ها در دوران قرنطینه

کمپانی سونی اعلام کرده که شاید محدودیت‌هایی بیشتری برای محصولاتش برقرار شود

سونی مالک پلی استیشن از محبوب‌ترین دستگاه‌های بازی‌های دیجیتالی‌ست - Tomohiro Ohsumi/Getty Images

شرکت سونی سرعت دانلود بازی‌ها را در ایالات متحده کاهش خواهد داد تا اینترنت از دسترس خارج نشود.

این شرکت، از تازه‌ترین شرکت‌هایی است که تمهیدات جدیدی را برای مدیریت ترافیک شدید این روزها به خاطر قرنطینه ویروس کرونا، معرفی کرده است تا ساختارهای کنونی اینترنت بتواند از پس ترافیک افزایش یافته برآید.

بسیاری از شرکت‌ها، از جمله سونی، نتفلیکس، آمازون پرایم و یوتیوب، همینک نیز چنین تمهیداتی را در سراسر اروپا برقرار کرده‌اند.

اما اکنون شرکت سونی اقدامات جدید خود را به ایالات متحده هم تسری داده است.

سونی اعلام کرد که محدودیت‌هایی بیشتری ممکن است در آینده برقرار شود، و به طرفداران بازی‌های ویدیویی گفت که آن شرکت «به اتخاذ تمهیدات مناسب ادامه خواهد داد تا نقش خود را در راستای تضمین ثبات اینترنت در وضعیت بی‌سابقه کنونی که همواره در حال تحول است، ایفا کند.»

جیم رایان، رئیس و مدیر اجرایی شرکت سونی، گفت: «ما خیلی قدردان نقش خود در این دوران سخت و دشوار برای فراهم آوردن احساس راحتی و ارتباط میان افراد و سرگرم نگه داشتن آنها هستیم. از همه شما به خاطر حمایت و شکیبایی شما و این که جزئی از جامعه پلی استیشن هستید، متشکریم. لطفا در خانه و سلامت بمانید.»

پیشتر، وقتی سونی از تمهیدات جدید خود برای اروپا خبر داد، آقای رایان گفت که کاربران علی‌رغم کاهش سرعت دانلود، هنوز «بازی کردن روانی» را تجربه خواهند کرد.

او نوشت: «ما معتقدیم خیلی مهم است که نقش خود را در تضمین برقراری ثبات اینترنت ایفا کنیم چرا که تعداد بی‌شمار و بی‌سابقه‌ای از مردم اکنون مجبور به خانه ماندن و رعایت فاصله در اجتماع هستند که آنان را بیشتر به دسترسی به اینترنت محتاج می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «بازیکنان ممکن است در دانلود بازی‌ها شاهد آهسته شدن سرعت یا به تعویق افتادن دانلود باشند، ولی همچنان از تجربه‌ای روان وخوب هنگام بازی برخوردار خواهند شد. ما قدردان حمایت و درک شما هستیم و همان‌طور که ما سعی داریم با اتخاذ این تمهیدات دسترسی به اینترنت را برای همه ممکن کنیم، از شما هم برای نقشی که ایفا می‌کنید، سپاسگزاریم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی